Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان عباسپور روز  دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: راه‌اندازی صنایع‌ تبدیلی تکمیل‌کننده زنجیره تولید برای رونق اقتصادی در بخش روستایی است که با حمایت‌های همه جانبه دولت این مهم در استان به میزان قابل توجهی محقق شده است.

وی تصریح کرد: یکی از چالش‌های اساسی در بخش روستایی استان سمنان مهاجرت است که در سال‌های گذشته دولت با ارائه تسهیلات و رفع مشکلات زیرساختی برای توقف این معضل قدم‌های جدی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرتعاونی روستایی استان سمنان گفت: راه‌اندازی واحدهای کارگاهی برای رونق مشاغل خرد و خانگی یکی از محورهای تثبیت جمعیت در روستاها است که با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان هر خانه را به کارخانه تبدیل کرد.

مدیر تعاونی روستایی استان سمنان ادامه داد: ۲ واحد تعاونی صنایع‌ کوچک خانگی با اعتبار یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال سال گذشته در استان سمنان بهره‌برداری شد.

عباسپور اضافه کرد: تعاونی پخت شیرینی خانگی با ایجاد اشتغال برای هشت نفر و هزینه اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال در سال گذشته در شهرستان دامغان بهره‌برداری شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین یک واحد تعاونی صنایع‌کوچک خانگی در قالب تولید عصاره انواع گیاهان‌ دارویی با اعتبار ۶۵۰ میلیون ریال و هزینه اعتبار برای ۶ نفر در منطقه تویه و دروار دامغان در سال گذشته افتتاح شد.

مدیر تعاونی روستایی استان سمنان با بیان اینکه برای اجرای این ۲ طرح بیش از ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار کارآفرینان قرار گرفت، گفت: توسعه جوامع‌ محلی و روستایی برای رونق کسب و کار در دستور کار قرار است.

۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است.

در استان ۶ واحد کوچک صنایع خانگی در بخش تعاونی روستایی وجود دارد.

۷۳۳۹/۷۴۰۸/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان توسعه روستایی تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو

به گزارش خبرگزاری صداسیما، وحیده رخشانی گفت: در نمایشگاه بین المللی تهران بالغ بر پنج نشست با روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، امارات متحده‌عربی، ترکمنستان، عمان و قطر در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت.   معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این سلسله نشست‌ها منجر به ثبت سفارش خرید در حوزه محصولات سوزن‌دوزی استان با صاحبان گالری‌های ایرانی و خارجی از جمله دبی، کانادا، قطر و... به ارزش تقریبی ۱۸۰ میلیارد ریال براساس اظهار نمایندگان بخش خصوصی  است.   او ادامه داد: سفارش تهیه تعداد ۱۶۰۰ محصول صنایع‌دستی در حوزه نقش برجسته تلفیقی با سوزن‌دوزی به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال نیز در این نمایشگاه به ثبت رسید.   به گفته رخشانی، بالغ بر ۱۲۰ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی,، مقامات مسئول، فعالان حوزه اشتغال زنان و... از غرفه استان بازدید کردند.   سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  فرصت‌ها و بسته‌های ارائه شده مربوط به گردشگری تفریحی، اقامتی، تفریحات آبی، سلامت، تاریخی، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان