Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@01:52:05 GMT

تداوم دستگیری نظامیان وابسته به گولن در ترکیه

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۸۶۷۴

تداوم دستگیری نظامیان وابسته به گولن در ترکیه

در چارچوب بررسی ابعاد نفوذ شبکه فتح الله گولن در نیروهای مسلح ترکیه٬ حکم بازداشت ۴۱ درجه‌دار صادر شد. ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم٬ سه سال از کودتای نافرجام در ترکیه سپری شده اما هنوز هم آثار و تبعات آن کودتا و مبارزه با شبکه گولن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح امروز سردادستان دادگاه جمهوری در چارچوب بررسی ابعاد نفوذ شبکه فتح الله گولن در نیروهای مسلح ترکیه٬ حکم بازداشت 41 درجه‌دار را صادر کرد که در همان ساعات اول وقت 16 نفر از این افراد دستگیر شدند.

دستگیرشدگان و افراد تحت تعقیب این لیست 41 نفره از درجه‌داران نیروی زمینی ارتش ترکیه هستند که در ماه‌های اخیر٬ روابط پنهانی آنان با شبکه گولن٬ کشف شده است.

شایان ذکر است که تاکنون و ظرف سه سال پس از کودتای نافرجام٬ نزدیک به 128 هزار نفر از کارکنان دولت به اتهام ارتباط با شبکه گسترده شاگردان فتح الله گولن اخراج شده‌اند که بیش از 45 هزار نفر از آنان از نیروهای پلیس، 43 هزار نفر نیز از نیروهای وزارت دفاع و وزارت آموزش ملی و بقیه از وزارتخانه‌های کشاورزی٬ بهداشت و وزارت اقتصاد بوده‌اند.

همچنین 18 هزار نفر از نظامیان ترکیه از نیروهای مسلح این کشور اخراج شده‌اند که 150 تن از آنان٬ ژنرال‌های عالی‌رتبه نیروهای هوایی٬ زمینی و دریایی بوده‌اند و بقیه اخراج شدگان از دو رده افسران عالی‌رتبه شامل سرهنگ٬ سرگرد و سروان تمام و دیگر افراد نیز از رده درجه داران پایین بوده‌اند.

عملیات علیه جریان گولن به وزارت خارجه رسیدعملیات علیه جریان گولن در آنکارا

گفته می‌شود که فعالیت‌های مرد شماره 2 شبکه گولن یعنی عادل اوکسوز٬ بیشترین لطمه را به نیروی هوایی ترکیه زده است.

او به عنوان پیشنماز در یکی از پادگان‌های نیروی هوایی حضور داشت اما در رده فرماندهی نیرو و آموزش و به‌کارگیری خلبانان نیز نفوذ و قدرت داشت و علاوه بر آن که تعداد زیادی از شاگردان گولن را به عنوان خلبان به این نیرو تزریق کرد٬ ده‌ها تن از خلبانانی را که تمایلی به ارتباط با شبکه گولن نداشتند٬ از نیروی هوایی بیرون راند و نیروی هوایی ترکیه هنوز هم با مشکل کمبود خلبان روبرو است.

عادل اوکسوز هم اکنون فراری است و نام او در لیست قرمز افراد تحت تعقیب ترکیه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط فتح‌الله گولن اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فتح الله گولن اخبار ترکیه فتح الله گولن اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه

وزیر کشور ترکیه علی یرلیکایا می‌گوید که طی عملیات در ۱۲ استان، نیرو‌های امنیتی ۴۱ مظنون داعشی را بازداشت کردند.

به گزارش فارس؛ «ما هیچ تروریستی را تحمل نخواهیم کرد» وزیر کشور ترکیه با گفتن این جمله از عملیات ویژه برای دستگیری مظنونان داعشی خبر داد.

یرلیکایا در صفحه ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که نیرو‌های پلیس و امنیتی ترکیه طی عملیات در ۱۲ استان، ۴۱ نفر را به ظن داشتن ارتباط با داعش بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه همچنین گفت که «می‌خواهم ملت عزیزمان بدانند که ما هیچ تروریستی را تحمل نخواهیم کرد و فقط یک هدف داریم: با حمایت و دعای شما تا خنثی شدن آخرین تروریست، بدون هر گونه تردید بجنگیم».

دیگر خبرها

  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه