Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، جلسه بررسی ابعاد خسارت زلزله مسجدسلیمان و نحوه جبران خسارت‌های وارد شده با حضور سیدحمید پورمحمدی، معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر نفت، استاندار خوزستان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و امیر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش، نماینده مردم و فرماندار مسجد سلیمان در محل این سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه قرار شد وزارت نفت مبلغ ۵۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض از طریق دریافت تسهیلات بانکی برای اتمام ۵۰۰ واحد نیمه‌تمام به بنیاد مسکن پرداخت کند.

همچنین، در این نشست تصویب شد که با نظارت استانداری خوزستان، دارایی‌ها از جمله منازل مسکونی و اراضی مازاد موجود متعلق به شرکت نفت به فروش رفته و منابع حاصل، صرف اتمام پروژه شده یا برای احداث واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین مقرر شد با هدف جبران خسارت وارده به واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله اخیر مسجد سلیمان اختصاص مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۷۴ میلیارد تومان بلاعوض و نیز ۲۵ میلیارد تومان برای آماده سازی و ۳۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های پشتیبانی جانبی برای تصویب به هیات وزیران پیشنهاد شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد که درباره سایر خسارت‌ها به واحدهای تولیدی و زیرساخت‌ها و غیره، ستاد مدیریت بحران گزارش خود را کامل کند تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

همچنین در این نشست، تصمیم گرفته شد قطعاتی از اراضی مناسب تا سقف ۷۸ هکتار متعلق به نیروی زمینی ارتش در مسجدسلیمان به منظور ساخت مسکن برای زلزله‌زدگان به قیمت کارشناسی تحویل وزارت راه و شهرسازی شود و همزمان معادل ارزش کارشناسی این اراضی توسط وزارت مذکور از طریق مسکن مهر به صورت تهاتر در شهرهای مورد تقاضا تحویل نیروی زمینی شود.

وزارت راه و شهرسازی این اراضی را به بنیاد مسکن تحویل خواهد داد که با هدف ایجاد مسکن برای آسیب‌دیدگان زلزله مسجدسلیمان مورد استفاده قرار گیرد و این اقدام‌ها در مدت یک ماه انجام می‌پذیرد.

در خاتمه جلسه مقرر شد که وزارت راه و شهرسازی و استانداری خوزستان و مدیران این استان حداکثر مساعدت و تسریع را برای تغییر کاربری و تأمین زیرساخت‌ها انجام دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی، عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان کنارک درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملاً درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰ درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

کد خبر 6089774

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد