Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یکی از اتفاقات عجیب قبل از شروع رقابت های لیگ نوزدهم رد شدن رضا کرمانشاهی داور سرشناس و باتجربه فوتبال ایران در تست آمادگی جسمانی بود. این داور 41 ساله که تجربیات زیادی در امر داوری دارد و سال گذشته نیز به غیر از چند مورد خاص قضاوت های نسبتا خوبی انجام داد، در تست اخیر داوران نتوانست نمرات مد نظر کمیته داوران را به‌دست آورد و به این ترتیب در دو هفته ابتدایی لیگ برتر و تا زمان شروع تست مجدد غایب بزرگ مسابقات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار ورزشی- رد شدن کرمانشاهی در تست آمادگی جسمانی در حالی عجیب بود که او در لیگ برتر هجدهم بدون مشکل بدنی قضاوت می کرد. این داور باتجربه در توضیح دلیل این اتفاق به خبرنگار ما گفت: «متاسفانه مادر من مدتی است با یک بیماری سخت دست و پنجه نرم می کند و تقریبا تمام وقت مجبور هستم بالای سر او باشم و وقتی برای تمرین کردن نمی ماند. تقریبا در تمام هفته های گذشته هیچ تمرینی نداشتم و به مادرم رسیدم. به هر حال سلامتی او از هر چیزی مهم تر است و ترجیح می دهم تا در کنار مادرم باشم. از این رو در تست ها با آمادگی مناسب شرکت نکردم و نتوانستم نمرات مد نظر را به دست آورم.»

از کرمانشاهی پرسیدیم که چه زمانی به داوری مسابقات برمی گردد که او اینطور پاسخ داد: «دوره بعدی تست های آمادگی جسمانی بعد از هفته دوم لیگ برتر نوزدهم انجام می شود و قطعا خودم را برای آن تست آماده خواهم کرد تا به داوری برگردم. شک نکنید خیلی زود داوری را از سر می گیرم، اما همانطور که گفتم در حال حاضر اولویت زندگی ام مادرم است و از مردم و هواداران فوتبال می خواهم برای سلامتی او دعا کنند.»

گفتنی است؛ علاوه بر رضا کرمانشاهی، دو داور سرشناس دیگر به نام های محمدحسین زاهدی‌فر و اشکان خورشیدی نیز به دلیل مصدومیت نتوانستند مجوز حضور در لیگ برتر را در شروع مسابقات به دست آورند و لیگ نوزدهم بدون این 3 داور مطرح شروع خواهد شد. با این شرایط احتمالا شاهد حضور داوران جوان تر در شروع لیگ برتر خواهیم بود؛ چهره هایی که شاید در اوایل حضورشان روزهای سختی را در مواجهه با اعتراض های مربیان و بازیکنان فوتبال داشته باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال لیگ برتر داور کرمانشاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم

به گزارش همشهری آنلاین داوری ایران بعد از مهاجرت علیرضا فغانی به استرالیا نتوانسته یک داور در آن سطح قضاوت داشته باشد. حال باتوجه به اینکه عملکرد داوران ایران در بازی‌های بین المللی چندان خوب نبود و از طرف دیگر اسامی داورانی که هر سال در لیست الیت قرار می‌گیرند تغییر آن چنانی نمی‌کند، ایران به احتمال بسیار قوی در جام جهانی بعدی نماینده نخواهد داشت‌.

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران در مورد عملکرد موعود بنیادی‌فر در فینال جام ملتهای زیر ۲۳سال گفت: من ندیدم چون پشت فرمان بودم ولی از بچه‌ها پرسیدم. برای جامعه داوری ما افتخاری است. بدون شک کسی که آنجا بوده در یک پروسه یک ماهه انقدر خوب قضاوت کرده که این فینال به او رسیده است. موعود بنیادی‌فر که نفر اول داوری کشور است از پس این بازی برآمده است.

او در مورد عدم حضور داوران ایرانی در جام جهانی گفت: بله این اتفاق افتاده و داوری در جام جهانی نخواهیم داشت. این چیزی است که از رفتار حقوقی و اداری فیفا معلوم است که فعلا در جام جهانی داور نداریم. آقای فغانی آنجاست و هم نماینده ماست و هم استرالیا و امیدوارم خوش بدرخشد.

او در مورد دلایل این اتفاق اضافه کرد: دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. آقای فغانی سال‌ها داور ما بود و سایه‌اش بر روی داوران ما وجود داشته و نتوانستیم داوری را در سطح قضاوت در جام جهانی داشته باشیم. می‌تواتستیم رفتارهای حرفه‌ای‌تری در این موضوع داشته باشیم. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده بیفتد

کد خبر 849092 برچسب‌ها ویژه ورزشی داوری فوتبال

دیگر خبرها

  • نامه تاج به وزیر: لیگ بعدی را شروع نمی‌کنیم!
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • داور مشهور: به‌خاطر گارد افتخار رئال محروم شدم!
  • انتخاب جنجالی برای داوران پرسپولیس و استقلال در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • لیگ‌ برتر فوتبال؛ اسامی داوران هفته بیست‌وششم اعلام شد
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال مشخص شدند
  • برنامه و داوران هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال
  • رده‌بندی یوفا از 10 تیم برتر اروپا در 5 سال گذشته؛ غیبت آرسنال و بارسلونا / عکس
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم