Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@23:34:35 GMT

برطرف شدن معضل بیکاری اولویت اصلی استان کرمان است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۱۲۴۸

برطرف شدن معضل بیکاری اولویت اصلی استان کرمان است

استاندار کرمان ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را اولویت اول استان دانست و گفت: بسیاری از مسائل در استان به بیکاری و عدم اشتغال باز می‌گردد و تا زمانی که این مشکل حل نشود شاید نتوانیم در حل بقیه مسائل استان موفق عمل کنیم. ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد فدایی صبح امروز در کارگروه اشتغال استان کرمان که با حضور خادمی معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور برگزار شد بر اهمیت اشتغالزایی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: بانک‌ها در جذب تسهیلات اشتغالزایی استان همکاری کنند تا این سهمیه به‌طور کامل جذب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای عدم جذب تسهیلات اشتغالزایی در استان قابل قبول نیست گفت: چه می‌شود که استان‌های دیگر توانسته‌اند این اعتبارات را جذب کنند و ما در کرمان نمی‌توانیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در صنوف خدماتی می‌تواند بخشی از مشکل اشتغال استان را حل کند افزود: کمیته امداد استان کرمان تعهد کرده که 4 هزار شغل در سال‌جاری در استان ایجاد کند.

وعده وزیر صنعت برای رفع موانع واحدهای تولیدی استان کرمان70 درصد واحدهای تولیدی استان کرمان زیر ظرفیت اسمی کار می‌کنند60 درصد واحدهای تولیدی استان کرمان تعطیل و نیمه‌فعال است

وی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد برای تامین ضمانت بانکی دریافت تسهیلات اشتغالزایی با مشکل روبرو هستند گفت: اگر مشکلات صندوق ضمانت حل شود کمیته امداد استان می‌تواند تا پایان سال 10 هزار شغل در سطح استان کرمان ایجاد کند.

فدایی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری مهمترین هدف ما در استان است بیان کرد: همه دستگاه‌ها باید در ایجاد اشتغال در استان با همه توان به وظایف خود عمل کنند.

وی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را اولویت اول استان دانست و گفت: بسیاری از مسائل در استان به بیکاری و عدم اشتغال باز می‌گردد و تا زمانی که این مشکل حل نشود شاید نتوانیم در حل بقیه مسائل استان موفق عمل کنیم.

محمدی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمیته امداد به معنای واقعی بحث نظارت بر تسهیلات اشتغالزایی و بازپرداخت آن را انجام داده است اظهار داشت: سقف وام‌ها افزایش پیدا کرده و این نظارت باید بیشتر شود.

انتهای پیام/ ت

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم

هاشمی پور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاتم از بهره برداری پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در منزل ۶۷ مددجوی روستایی تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال۱۴۰۳ خبر داد

وی اظهار داشت: ۱۲۰ پنل خورشیدی درشهرستان خاتم ازابتدای سالجاری د رحال نصب است که ۶۷پنل درروستای بختیاری نصب می‌شود.

هاشمی پور ادامه داد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هرات گفت: این پنل‌ها باپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰میلیون تومان بابازپرداخت هفت ساله است که هر پنل خورشیدی توانایی تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد.

وی بیان کرد: در این طرح پس از نصب پنل ورود انرژی برق تولیدی به مدار، به طور متوسط در سال اول دو میلیون تومان و بعد از ۵ سال تا پنج میلیون تومان برای هر خانوار درآمد دارد.

هاشمی افزود: اجرای این پروژه‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و به تمامی افراد بهره‌مند از طرح، آموزش لازم داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی