Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمایت همه‌جانبه سپاه از طرح‌های ناجا در ارتقاء امنیت عمومی جامعه/ توپ گزارش عملکرد در زمین هیئت حل اختلاف/ واکنش برادر میترا استاد به خبر اعلام گذشت از نجفی در ازای ۱۰ میلیارد تومان/ اولین جلسه رسیدگی به پرونده گوشت های برزیلی/ ادعای پمپئو مبنی بر رد پیشنهاد سفرش به تهران از سوی ایران/ تکذیب تبادل نفت‌کش بین ایران و انگلیس/ یک تا ده سال حبس برای ارسال کنندگان فیلم و عکس برای مسیح علی‌نژاد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، هفتم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر سلامی در جلسه مشترک فرماندهان و مسئولان سپاه و ناجا با تاکید بر حمایت همه‌جانبه سپاه از طرح‌های ناجا در ارتقاء امنیت عمومی جامعه، گفت: اقدامات پلیس و برخورد با ناهنجاری‌ها و مقابله با مفاسد اجتماعی از سوی مردم پذیرفته شده و جزء مطالبات جدی آنهاست.

همچنین سرلشکر رشید ضمن بازدید از یگان‌های موشکی نیروهای هوافضای سپاه با بیان اینکه سرنوشت جنگ احتمالی آینده را وسعت مناطق نبرد و عنصر زمان تعیین خواهد کرد، تاکید کرد: ظرفیت مدیریت جنگ در صحنه‌های گسترده جغرافیایی، در زمان طولانی نتیجه نهایی جنگ را مشخص خواهد کرد.

سردار جلالی نیز در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات مرصاد با بیان اینکه منافقین دست پنهان آمریکا در «جنگ شناختی» علیه ملت ایران هستند، گفت: به نظر من مقابله با این مدل نفاق جدید در فضای مجازی سخت­‌تر از پیروزی در «عملیات مرصاد» است.

توپ گزارش عملکرد در زمین هیئت حل اختلاف

از مجلس اصرار و از دولت انکار. بحث بر سر آیین‌نامه‌ای است که مجلسی‌ها با استناد به آن از اهالی دولت می‌خواهند تا در مرداد هر سال گزارش عملکرد سالیانه خود را به پارلمان ارائه کنند. موضوعی که باعث شده رئیس‌جمهور در اعتراض به آن برای رهبر انقلاب نامه‌ای بنویسد.

یوسف بن علوی پس از دیدار با مقامات کشورمان در گفت وگو با تلویزیون رسمی عمان با بیان اینکه هماهنگی‌هایی میان ایران و عمان برای ساماندهی عبور و مرور در تنگه‎ها وجود دارد، افزود: مسقط هیچ گونه وساطتی در خصوص تنش‎های اخیر در منطقه انجام نداده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان هم در نشست خبری اخبار منتشر شده مبنی بر این که وزیر خارجه عمان برای میانجی‌گری بین ایران و انگلیس به تهران آمده بود را تایید نکرد. سید عباس موسوی در پاسخ به سوالی درباره نامه ظریف به مقام معظم رهبری در مورد سریال گاندو  و حواشی آن گفت : بله این خبر تایید است و چنین نامه‌ای نوشته شده است. وی با اشاره به سفر اخیر ظریف به قاره آمریکا و آفریقا نیز گفت: این سفر پربار و موفقیت‌آمیز بود و به اهداف پیش‌بینی شده خود دست یافت .

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با شبکه العالم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقداماتی از سوی کشورهای مختلف برای میانجی گری در منطقه صورت گرفته است؟ گفت: ضمن اینکه به اقدامات سازنده و خیرخواهانه برخی دوستان منطقه ای احترام می‌گذاریم، تهران و ریاض این ظرفیت را دارند که به طور مستقیم با هم گفتگو کنند. ایران همواره باب گفتگو و بازگشت به روابط عادی با سعودی را باز گذاشته است این سعودی ها هستند که باید انتخاب کنند. وی همچنین درباره پیام های سفر هیاتی از حماس به ایران گفت:این سفر خود نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران و گروه های مقاومت فلسطینی خیلی تحت تاثیر بازی های سیاسی آمریکا و صهیونیست ها قرار ندارند و بر هیچ کس پوشیده نیست که تهران به حمایت های خودش از مقاومت ادامه خواهد داد و صهیونیست ها،این پیام را باید دریافت بکنند که زمان برای نتانیاهو و ادامه سیاست های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی رو به پایان است و طرحی چون طرح به اصطلاح معامله قرن در کنار سایر طرح های آمریکایی در گورستان کاخ سفید دفن خواهد شد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییتر خود درباره ابراز تمایلش برای سفر به ایران  و حضور یافتن در تلویزیون مدعی شد که ایران پیشنهاد وی برای آمدنش به ایران و «گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران» را نپذیرفته است.

همچنین سفیر انگلیس در تهران با اشاره به آن‌چه تلاش‌های دولتش تا به امروز برای کاهش تنش‌های خلیج فارس می‌خواند، اظهار کرد: آرام کردن سطح تنش‌ها همچنان در اولویت اول سفارت و بریتانیا باقی می‌ماند.

وزیر امور خارجه انگلیس هم طرحی مبنی بر آزادی کشتی‌ حامل سوخت ایران در ازای آزادی نفت‌کش انگلیسی توقیف‌شده توسط ایران را رد کرد و گفت: این یک تبادل نیست. موضوع نوعی مبادله پایاپای نبوده بلکه قانون بین‌المللی و حمایت از قوانین سامانه قانونی بین‌المللی است و این چیزی است که ما بر سر آن پافشاری خواهیم کرد.

یکی از وکلای مدافع اولیای دم میترا استاد توضیحاتی را در خصوص عکس مربوط به گفت‌وگوی مسعود استاد با محمدعلی نجفی در جلسه دادگاه ارائه کرد، گفت: آنچه فیمابین این دو نفر در جلسه دادگاه گذشت، این بود که مسعود استاد از محمدعلی نجفی پرسیده بود چرا خواهرم را کشتی و به قتل رساندی و چه دلیلی برای این موضوع داشتی؟ تنها این گفت‌وگو فیمابین دو نفر در دادگاه رد و بدل شد.

همچنین برادر میترا استاد به شایعه اعلام گذشت اولیای دم میترا استاد از محمدعلی نجفی در ازای دریافت مبلغ ۱۰ میلیاردتومان، واکنش نشان داد.

یکی از وکلای اولیای دم میترا استاد  هم گفت که خبر اعلام رضایت خانواده استاد از نجفی صحت ندارد و شایعه است.

اولین جلسه رسیدگی به پرونده گوشت های برزیلی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزارشد که گزارش کامل آن را میتوانید اینجا بخوانید. در پایان جلسه هم  قاضی صلواتی ادامه رسیدگی به پرونده را به صبح فردا(سه شنبه) موکول کرد.

همچنین دادستان مشهد در رابطه با پرونده پدیده و نحوه پرداخت طلب طلبکاران گفت: طلب طلبکاران به سهام تبدیل و اموال شرکت رفع توقیف می‌شود. وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده سهام دارای پشتوانه شده است، بیان داشت: مردم برای فروش سهام عجله نکنند.

آیت الله رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قضایی، غلامحسین اسماعیلی را به عنوان رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه معرفی کرد.

همچنین رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران گفت: ارسال فیلم و عکس برای مسیح علی‌نژاد جرم و مشمول مشمول ماده ۵۰۸ (کتاب پنجم) قانون مجازات اسلامی است.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی هم در جلسه شورای عالی قضایی گفت: لازم می‌دانم به نیروهای امنیتی و همکاران قضایی خود به خاطر اقداماتی که در شناسایی، کشف و دستگیری جاسوسان آمریکایی داشتند خسته نباشید بگویم و به سهم خود از این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (دوشنبه) هفتم مرداد ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمایت سپاه از ناجا گفت و گو با عربستان تنش ها در خلیج فارس پرونده گوشت های برزیلی برادر میترا استاد رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه غلامحسین اسماعیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نخست وزیر بورکینافاسو، توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان و اظهار کرد: ایران اسلامی در تعامل با کشورهای آفریقایی منافع متقابل ملت ایران و ملت‌های آفریقایی را دنبال می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت تسریع در ایجاد سازوکارهای تقویت روابط ایران و بورکینافاسو از جمله فعال‌سازی کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب و پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، نفت و انرژی و علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو است و اطمینان داریم توسعه این روابط به نفع ملت‌های دو کشور خواهد بود.

کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا به رئیس‌جمهور و همچنین محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ایران و مردمانش را صاحب تمدنی بزرگ توصیف و بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ملت ایران به عنوان پدیدآورندگان این تمدن بزرگ تاکید کرد.

وی با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری نادرست و مخدوش از جمهوری اسلامی ایران افزود: بر خلاف تبلیغات غربی‌ها ایران کشوری مستقل، در حال توسعه و پیشرفته است که بر جذابیت‌های این کشور برای توسعه و تقویت روابط در همه زمینه‌ها با آن افزوده است.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌ها و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطاتی، معادن، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل، علمی و فرهنگی، دانش‌بنیان و انرژی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، دیدار آیت‌الله رئیسی با «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا انجام شد.

منبع: ایرنا کد خبر 748098

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • اخباری: به ستوه‌ آمده‌ایم، برایمان دعا کنید!
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی پور /غضنفری: در عوض رأی دادن به قالیباف، وعده خودرو و وام چندصدمیلیونی دادند/حبیب زاده: تکذیب می کنم
  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است