Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» پیش از ظهر امروز -دوشنبه- در دیدار سونگ تائو وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین اظهار داشت: ایران و چین دو تمدن کهن در قاره آسیا هستند که نقش موثری در ایجاد تمدن جهانی ایفا کرده اند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به دیدگاه های نزدیک تهران و پکن و مناسبات خوب دو کشور در زمینه های تجاری، اقتصادی، سیاسی و امنیتی تصریح کرد: مسئولان عالی‌رتبه دو کشور همواره بر روابط راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تأکید داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جهانگیری با ابراز امیدواری نسبت به این که تبادل هیأت های عالی‌رتبه میان دو کشور بتواند به توسعه مناسبات ایران و چین کمک کند، به ملاقات های متعدد روسای جمهوری دو کشور و سفر رییس مجلس شورای اسلامی به چین اشاره و خاطرنشان کرد: توافقات خوبی میان دو کشور وجود دارد که امیدوارم با اجرایی شدن این توافقات شاهد ارتقاء سطح مناسبات تهران و پکن باشیم. 

معاون اول رییس جمهوری با تأکید بر این که اراده جدی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط همه جانبه با جمهوری خلق چین است، گفت: همه مسئولان و مقامات عالی‌رتبه ایران راهبرد توسعه مناسبات با چین را به عنوان یک ساز و کار جدی در دستور کار خود قرار داده اند.

وی با یادآوری این که چین اصلی ترین شریک اقتصادی و خریدار نفت ایران است، خاطرنشان کرد: تصور آمریکا این است که با اعمال فشار بر کشورهای خریدار نفت ایران، می تواند فروش نفت ما را به صفر برساند تا منجر به فروپاشی اقتصاد ایران شود اما خوشبختانه با وجود گذشت یک سال از تحریم های نفتی آمریکا، وضعیت اقتصادی ایران از ثبات قابل قبولی برخوردار است. 

معاون اول رییس جمهوری با تأکید بر این که با وجود آگاهی از روبرو بودن کشورهای دوست نظیر چین با برخی محدودیت ها اما انتظار داریم که کشورهای دوست در خرید نفت ایران فعالتر عمل کنند، افزود: گاز مهمترین انرژی آینده جهان است و ایران از بیشترین ذخایر گازی در دنیا برخوردار است و آمادگی داریم از طریق خط انتقال پاکستان، گاز به کشور چین صادر کنیم. 

جهانگیری با تأکید بر این که باید مسائل و موانع پیش روی مبادلات مالی میان ایران و چین هر چه سریعتر برطرف شود و ساز و کار مالی مناسبی میان دو کشور مهیا گردد، گفت: هفته آینده هیاتی متشکل از وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ایران به چین سفر خواهند کرد که امیدوارم مذاکرات سازنده ای در خصوص تدوین سازوکار مبادلات مالی میان دو کشور انجام شود. 

معاون اول رییس جمهوری گردشگری را یکی از زمینه های همکاری میان ایران و چین برشمرد و افزود: ایران از گردشگران چینی استقبال می کند و در همین راستا دولت تصمیمی را اتخاذ کرد که بر اساس آن اتباع چین می توانند بدون روادید سفری ۲۱ روزه به ایران داشته باشند. 

وی در ادامه با اشاره به نقش چین در بازطراحی رآکتور اراک تصریح کرد: روند بازطراحی با تأخیر و کندی مواجه شده بود که خوشبختانه در حال حاضر از سرعت خوبی برخوردار است و از تلاش طرف چینی قدردانی می کنیم.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به این که آمریکایی ها به دنبال به خطر انداختن امنیت منطقه خاورمیانه و خلیج فارس هستند، تصریح کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران حمایت از چندجانبه گرایی و مقابله با هژمونی آمریکاست و در این زمینه آماده همکاری با کشور چین در ابعاد منطقه ای و بین المللی هستیم. 

جهانگیری به نقش پراهمیت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با افراطی گری و گروه های تروریستی منطقه و به خصوص داعش اشاره کرد و افزود: ایران نقش مهمی در مبارزه با افراطی گری و تروریسم و حمایت از دولت های قانونی عراق و سوریه ایفا کرد و آمادگی داریم در مبارزه با تروریسم و بازسازی عراق و سوریه با کشور چین همکاری کنیم.

معاون اول رییس جمهوری افزود: آمریکا در تلاش است گروه تروریستی داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کند که برنامه ای خطرناک است و باید در مقابل آن ایستاد.

وی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران از «چین واحد» حمایت می کند گفت: جمعه گذشته نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو نامه حمایت خود را از چین واحد ارسال و مواضع کشورمان در حمایت از ریاست چین بر فائو را اعلام کرد.

معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به سوال وزیر بین الملل حزب کمونیست چین مبنی بر این که اقتصاد مقاومتی چگونه توانسته با وجود فشارها و تحریم های آمریکا ثبات اقتصادی و اجتماعی در ایران برقرار کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از نخستین روزهای پس از انقلاب اسلامی و در مقاطع مختلف تحت فشار و تحریم های آمریکا قرار داشته است که این تحریم ها گاهی یک جانبه و گاهی با همراهی کشورهای اروپایی با آمریکا بوده است. 

 جهانگیری افزود: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور، توسعه روابط با کشورهای همسایه و دوست نظیر چین، کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی، توسعه اقتصاد دانش بنیان و مردمی کردن اقتصاد را دنبال کرده است و این موضوعات در دستور کار نهادها و دستگاه های اجرایی کشور قرار دارد که امیدواریم با اتکا به این سیاست ها بتوانیم شرایط اقتصادی کشور را روز به روز بهبود بخشیم.

۲۱۷۲۱۲

کد خبر 1284579

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری باشگاه پرسپولیس نقل و انتقالات لیگ برتر باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا سازمان صدا و سیما تیم ملی فوتبال ایران استان البرز نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز می باشد، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری های دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه ها و قراردادهای امضاء شده هر چه سریع تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی ، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای 12 تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید