Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان امروز، هفتم مرداد در بازدید از پروژه عمرانی امامزاده داوود(ع) روستای چال‌ماهرو طرح توسعه این بقعه متبرکه را در دستور کار قرار داد و گفت: در حال حاضر مساحت زیربنای این بقعه متبرکه یک‌صد مترمربع بوده که متاسفانه به‌دلیل برخی الحاقات غیرفنی و اضافی در سنوات گذشته، زیربنای مفید آن ۲۵ مترمربع است که در طرح توسعه این بقعه متبرکه علاوه‍‌‌بر افزایش مساحت به ۱۵۰ مترمربع، فضاهای الحاقی اضافی نیز با رعایت ضوابط فنی حذف و به فضای مفید تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تلاش‌های جهادی هیئت‌امنای این بقعه متبرکه، افزود: هیئت‌امنای این بقعه متبرکه ارادت خاصی به آستان شریف این امامزاده داشته و خود را وقف خدمت به این امامزاده که در منطقه‌ای محروم و دور افتاده و کم‌برخوردار است، نموده‌اند و در احداث پروژه‌های عمرانی ازجمله؛ حسینیه، حمام و سرویس بهداشتی برای این بقعه متبرکه، مسئولیت تامین مالی بخشی از هزینه طرح توسعه را تقبل کرده‌اند.
طباطبایی ادامه داد: جاده دسترسی این بقعه متبرکه از روستای مرگ‌سر تا بقعه متبرکه به مسافت ۱۲ کیلومتر خاکی و کوهستانی بوده و به‌دلیل سیلاب فروردین‌ماه بخش‌هایی از جاده و پُل‌های این مسیر از بین رفته که باعث بروز مشکلات عدیده برای زائران و مجاوران آن شده است.
یادآور می‌‏شود، روستای چال‌داوود از توابع بخش زز و ماهرو با وجود این مضجع شریف و اهالی میهمان‌نواز، علی‌رغم کمبود امکانات، قابلیت تبدیل به روستای هدف گردشگری را دارا است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آتش بُر در روستای بیشه

لطفعلی بیرانوند در بازدید از عرصه‌های طبیعی این شهرستان اظهار کرد: طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر، زالیاب و... از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس و... در حال اجرا است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است، احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و همچنین درختکاری‌ها و مناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان (اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو) دارند افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده (جنگل‌ها و مراتع) در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.
بیرانوند تصریح کرد: از تمام همشهریان و طبیعت‌دوستان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مسابقات پیشکسوتان فوتبال تهران؛ پرسپولیس در آستانه صعود، استقلال در یک قدمی حذف
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • این مرد با چنگ و دندان شغلش را حفظ کرده است | در کوچه درختی چه می گذرد؟
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه