Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازدید اعضای کمیسیون امنیت مجلس از فردو، پمپئو: پیشنهاد سفرم به تهران از سوی ایران پذیرفته نشد، شورای عالی استان‌ها طرح انتخابات شورایاری ها را آماده کند، حمایت همه‌جانبه سپاه از ناجا در ارتقای امنیت عمومی از جمله گزیده اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بازدید اعضای کمیسیون امنیت مجلس از فردو، پمپئو: پیشنهاد سفرم به تهران از سوی ایران پذیرفته نشد، شورای عالی استان‌ها طرح انتخابات شورایاری ها را آماده کند، حمایت همه‌جانبه سپاه از ناجا در ارتقای امنیت عمومی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه هفتم مرداد ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حذف یارانه افراد پردرآمد باید تصمیم جدی بگیریم

«سید فرید موسوی» شب گذشته (یکشنبه 6 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره حذف یارانه پر درآمدها با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه و حذف یارانه افراد پردرآمد تبصره 14 بودجه است که به دولت دیکته شده است، گفت: نبود بانک های اطلاعات تجمیع شده از اطلاعات خانوارهای ایرانی و ثروت خانوارها داشته باشد یکی از مشکلات اصلی است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نبود اراده اصلی برای تشکیل بانک های اطلاعاتی نیز یکی از معزلات است، گفت: هنوز قوانین ما به صورت جزیره ای است. نگاه های جزیره ای دستگاه های مختلف شناسایی خانوارها را با چالش جدی مواجه کرده است. درباره 10 میلیون نفر در کشور هیچ اطلاعات ثبت شده ای در کشور نداریم که برای بهبود وضعیت اقصادی کشور بانک های اطلاعاتی ضروری است.

 

موسوی با بیان اینکه در بررسی های اولیه، حذف هر دهک به قیمت سال 97 حدود 4 هزار میلیارد تومان می تواند به درآمدهای کشور کمک کند، افزود: با توجه به الزام تبصره 14 برای حذف 3 دهک از حذف این 3 دهک حدود  12 هزار میلیارد تومان برای کشور درآمد زایی دارد.

 

نمی توان یارانه پردرآمدها را حذف کرد/افراد پردرآمد و دهک های بالا قابل شناسایی نیستند

«احمد امیرآبادی فراهانی» شب گذشته (یکشنبه 6 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که به موضوع نحوه تخصیص یارانه ها اختصاص داشت با اشاره به اینکه به دلیل سیاسی کاری و نبود بانک اطلاعاتی منسجم در کشور دولت نمی تواند یارانه پردرآمدها را قطع کند، گفت: بهمن ماه سال 89 که دولت یارانه را برقرار کرد بر این اساس بود که مردم در مصرف آب، برق و حامل های انرژی صرفه جویی کنند و دولت از مازاد این درآمدها سوبسیدی به صورت نقدی به مردم پرداخت کند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بعد از چندسال به این نتیجه رسید که یارانه به نیازمندان تعلق دارد و باید یارانه پردرآمدها را حذف کند، گفت: با اینکار  نه تنها از سال اولی که 63 میلیون نفر یارانه می گرفتند کم شده است بلکه تاکنون که 80 میلیون نفر یارانه می گیرند، سالانه نیز حدود یک میلیون نفر به جمع یارانه بگیران اضافه می شود.

 

وی با بیان اینکه از سال 93 و 94 در قانون بودجه، مجلس دولت را مکلف کرده است که یارانه افرادی که پردرآمد هستند را قطع کند، گفت: دولت هنوز این کار را انجام نداده است چون یارانه به سمت بحث های سیاسی و رای گیری و انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ربط داده شد؛ واقعیت این است که کسی نمی تواند یارانه را قطع کند.

 

امیرآبادی فراهانی درباره حذف یارانه درآمدها با بیان اینکه افراد پردرآمد و دهک های بالا قابل شناسایی نیستند، گفت: بیشتر افرادی که یارانه شان قطع شده است افرادی هستند که زیرپوشش کمیته امداد، تامین اجتماعی، بازنشسته و مستمری بگیر هستند.

 

طرح جامع بانکداری اسلامی تا پایان هفته جاری نهایی می‌شود

«سیدحسن حسینی شاهرودی» در تشریح نشست روز گذشته (یکشنبه ۶ مرداد) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دستور کار نخست بررسی طرح جامع بانکداری اسلامی بود که پیشنهادات جدید بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح و مقرر شد آنچه که تا امروز به تصویب رسیده بر مدار خود باقی بماند و پیشنهادهای جدید تا فردا ارائه شود.

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری طرح جامع بانکداری اسلامی نهایی می شود، افزود: با تصویب طرح جامع بانکداری اسلامی بانک مرکزی به سمت استقلال بیشتر حرکت کرده و شورای فقهی در تمام حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی حضور یافته و جایگاه قانونی پیدا می کند.

 

وی ادامه داد: با تصویب طرح جامع بانکداری اسلامی تمامی شیوه ها، عقود و قراردادهایی که در بانک منعقد می شود باید با نظر شورای فقهی تدوین و تنظیم شود حتی رویه های بانکی و هر نوع آیین نامه، بخشنامه و مقررات زیر نظر شورای فقهی انجام می شود.

 

بازدید اعضای کمیسیون امنیت مجلس از فردو

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 7 مرداد) از فردو بازدید می کنند.

 

اعضای کمیسیون انرژی از آخرین روند فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان در فردو بازدید و از اقدامات صورت گرفته در آنجا مطلع خواهند شد.

 

پمپئو: پیشنهاد سفرم به تهران از سوی ایران پذیرفته نشد

«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییتر خود درباره ابراز تمایلش برای سفر به ایران  و حضور یافتن در تلویزیون گفت: من اخیرا پیشنهاد کردم که به تهران سفر کرده و به طور مستقیم با مردم ایران صبحت کنم. حکومت پیشنهاد من را نپذیرفت.

 

طبق خبر ایسنا، پمپئو همچنین در این باره گفت که ما از این نمی‌ترسیم که ظریف به آمریکا آمده و از حق آزادی بیان برخودار شود. آیا واقعیت حکومت ایران آن‌قدر بد است که اجازه نمی‌دهد من هم همین کار را در تهران انجام بدهم؟ چه می‌شود اگر مردم حقیقت بدون فیلتر و خلاصه‌نشده را بدانند؟

 

یادآور می شود: وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این نیز در گفت‌گویی با شبکه بلومبرگ برای حضور یافتن در تلویزیون ایران تمایل نشان داده و گفت که آماده است به تهران بیاید و در تلویزیون ایران «با خوشحالی»، استدلال آمریکا برای تحریم‌ها را توضیح دهد.

 

شورای عالی استان‌ها طرح انتخابات شورایاری ها را آماده کند

«عبدالرضا رحمانی فضلی» درباره مسائل پیرامون انتخابات شورایاری‌ها توضیح داد: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها مصوبه شورای شهر بود و البته در کمیسیون تطبیق هم با آن مخالفت نشد؛ ضمن آنکه به عنوان یک امر مشارکتی چندین دوره است که برگزار می‌شود.

 

وزیر کشور افزود: از وزارت کشور کمک خواسته شد تا از نظر امنیت و انتظامات انتخابات و نیز استفاده از روش الکترونیکی برگزاری انتخابات همکاری داشته باشد ولی وزارتخانه باید مجوز لازم را می‌داشت در صورتی که این امر فاقد قانون بود و تنها مصوبه شورا را داشت.

 

این عضو هیئت دولت توضیح داد: وزارت کشور نمی‌توانست با مصوبه شورا وارد کار شود لذا این موضوع در دولت مطرح شد و دولت با این هدف که این امر مشارکتی مردمی به خوبی انجام شود، وزارت کشور را موظف کرد با شهرداری و شوراها هماهنگی داشته باشد و کمک کند.

 

وی ادامه داد: اگرچه این کار انجام شد اما توصیه ما به شورای عالی استانها آن است که حتماً طرحی را در خصوص ساز و کار  انتخابات شورایاری‌ها آماده کنند تا قانون محکمی در این خصوص وجود داشته باشد.

 

حمایت همه‌جانبه سپاه از ناجا در ارتقای امنیت عمومی/ برخورد با ناهنجاری‌ها از مطالبات جدی مردم است

سردار سرلشکر «حسین سلامی» در جلسه مشترک فرماندهان و مسئولان سپاه و ناجا ضمن تقدیر از تلاش ارزشمند و مجاهدت‌های مظلومانه و در عین حال مقتدرانه ناجا در انجام وظایف خطیر و حفظ ارزش‌ها، اظهار کرد: در تمام دنیا پلیس یک نهاد مجری قانون، نظم و انضباط اجتماعی است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اقدامات پلیس و برخورد با ناهنجاری‌ها و مقابله با مفاسد اجتماعی از سوی مردم پذیرفته شده و جزء مطالبات جدی آن‌ها است.

 

وی بر حمایت همه‌جانبه سپاه از طرح‌های هدفمند ناجا در ارتقای امنیت عمومی جامعه تاکید کرد.

 

کاهش خرید گندم توسط دولت/ اجازه خروج گندم از کشور داده نمی‌شود

«محمود حجتی» در خصوص میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری توسط سیلوهای دولتی گفت: طبق پیش‌بینی ‌هایی که داشته‌ایم بین 2 تا 2 و نیم میلون تن گندم کمتر توسط بخش دولتی خریداری شده است.

 

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: بخشی از گندم برداشت شده توسط کشاورزان در سال زراعی 98-97به سمت صنف و صنعت هدایت شده که روند آن طبیعی است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نماز جمعه روزنامه ها شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس شبستان یزد اوقات فراغت کانون های مساجد سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور