Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هیات انتخاب بخش نقالی و روایت‌های ملی (بخش مرشد ترابی) نوزدهمین جشنواره آیینی و سنتی ۱۵ اثر را برای اجرا در این جشنواره برگزید که دو نقال خوان از استان بوشهر در این بخش حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین زندویان افزود: در این جشنواره، آیناز فکروند اثر «سهراب‌کشی» و طوبی شیرکانی نقل «رئیسعلی دلواری» را به اجرا خواهند گذاشت.

وی بیان کرد: پیش از این دو نمایش «آبگوشت زهر ماری» کار حسین اسدی از جزیره خارگ و نمایش «کارنامه بندار بیدخش» اثر مشترک الهام ابنی و جواد صداقت در بخش صحنه‌ای، نمایش «لیوا» کار محمد مظفری در بخش خیابانی و نیایش تنگسیری با نقل «بیژن و گرگین»، نیوشا تنگسیری با نقل «بانو گشسب» و آرش ملکی وند با نقل «دستان و سیمرغ» سه نقال نوجوان موفق به حضور در این جشنواره شده بودند.

 نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ۱۹ تا ۲۶ مرداد در شهر‌های کاشان و تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

حضور بانوان بوشهری در جشنواره نمایش‌های آیینی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی اخبار هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.  

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روز‌های تمرین را پشت سرمی‌گذارد.  

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و...  همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.  

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهر‌های مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ده جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • جلسه سرنوشت‌ساز بارسلونا در غیاب لاپورتا
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست