Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان ایلام، گفت: در ایام تابستان سال جاری ۱۵۰ عنوان برنامه با حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز ایلامی در مناطق مختلف این استان به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین استان برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام «محسن کلانتری»، ظهر امروز (7 مرداد) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان این مطلب، اظهار کرد: در حال حاضر 72 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان ایلام پذیرای دانش آموزان ایلامی در نقاط مختلف شهری و روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه در طرح اوقات فراغت 10 هزار دانش‌آموز ایلامی ثبت‌نام کرده و تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان سال جاری قرار دارند، افزود: در ایام تابستان بیش از 150 عنوان برنامه آموزشی، پرورشی، قرآنی، احکام، فرهنگی، هنرهای آوایی و نمایشی، بازی‌های بومی و محلی و ورزشی و اردوهای تفریحی، ورزشی، تربیتی و زیارتی برگزار می‌شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان ایلام، گفت: در طرح اوقات فراغت سال جاری از ظرفیت 26 کانون فرهنگی و تربیتی، 15 سالن ورزشی، مدارس ابتدایی در مناطق روستایی و حاشیه‌نشین، 19 دارالقرآن کریم سطح استان، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای به‌منظور آموزش رشته‌های مهارتی استفاده می‌شود.

 

کلانتری، بابیان اینکه ثبت‌نام از دانش آموزان برای شرکت در طرح اوقات فراغت در هفته اول تیرماه سال جاری انجام‌شده است، ابراز کرد: برنامه‌های کلاس‌های اوقات فراغت از دهم تیرماه سال جاری به مدت 45 روز آغاز و در سطح پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش‌وپرورش استان ادامه دارد.

 

وی، بابیان اینکه از توان مربیان آموزش‌وپرورش و مربیان رشته‌های تخصصی از سایر دستگاه‌ها در اجرای کلاس‌های اوقات فراغت استفاده می‌شود، گفت: اردوهای بنیاد علوی با همکاری بنیاد مستضعفین برگزار می‌شود که در این طرح 2 هزار نفر از دانش آموزان این استان در اردوهای برون‌استانی زیارتی و تفریحی در دست انجام است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان ایلام، افزود: همچنین طرح هجرت دانش‌آموزی با حضور 2 هزار و 500 نفر از دانش آموزان استان در سطح 42 مدرسه هم‌اکنون در حال انجام است که در این طرح، مدارسی که نیازمند تعمیرات هستند و یا در قالب طرح شهید بهنام محمدی قرار دارند تعمیر و بهسازی می‌شوند.

 

کلانتری، گفت: دانش آموزان مناطق محروم و کم‌بضاعت که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند در قالب طرح زیارت اولی‌ها با همکاری آستان قدس رضوی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که در این طرح 76 نفر سهمیه استان ایلام بوده و کار ثبت‌نام از این دانش آموزان آغازشده و به‌زودی به سفر زیارتی بارگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) اعزام می‌شوند.

 

وی، بابیان اینکه برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت نقش مهمی در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین ارتقای سطح فرهنگی و تربیتی دانش آموزان دارد، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت و توان کلاس‌های اوقات فراغت موجب ایجاد نشاط در دانش آموزان و جلوگیری از تهدیدات فرهنگی ازجمله آسیب‌های فضای مجازی خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه آیت الله جعفری خطبه نماز جمعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه ها دیدار نشست صمیمی قم شهید مطهری شبستان یزد استان ایلام اوقات فراغت دانش آموزان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه علی‌رغم مخالفت‌های بسیاز زیاد، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دولت به تصویب رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نادر کریمی بیرانوند پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: یکی از موارد بسیار مهم سند بنیادین وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است به گونه‌ای که دانش‌آموز در پایان دوره تحصیلی خود مهارتی برای ورود به بازار کار را کسب کرده باشد.

وی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان در رشته‌های نظری بعد از فارغ‌‌التحصیلی توانایی برقراری ارتباط با بازار کار را ندارند و دلیل آن این است که 6 ساعت آموزشی که در اختیار داریم ساعت اقتصادی برای دانش‌آموز به درستی انجام نشده است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه موضوع مهارت‌آموزی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در دوسال اخیر این موضوع با جدیدت پیگیری شده و خوشبختانه روز چهارشنبه هفته گذشته علی‌رغم مخالفت‌های بسیاز زیاد، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دولت به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه به واسطه برگزاری 2 کار بزرگ در استان کردستان حضور پیداکرده‌ایم، افزود: امسال دوره‌های توانمند‌سازی مدیران مدارس شبانه‌روزی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در سه قطب غربی، مرکزی و شرقی کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم و بر این اساس این دوره در مدارس شبانه‌روز استان کردستان نیز اجرا خواهد شد.

بیرانوند تصریح کرد: به منظور تحقق ترویج روحیه کار‌آفرینی دانش‌آموزان و آشنایی آنان با مهارت‌های بومی محلی، نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌‌روزی در سنندج برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تغییر ساختار آموزشی دوره متوسطه را در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: با تغییر ساختار آموزشی، حدودا 300 ساعات آموزش مهارت‌آموزی در طول سه سال تحصیلی برای هر دانش‌آموز پیش‌بینی شده است که بعد از این دوره دانش‌‌آموز مهارت کافی برای ورود به بازار کار را کسب خواهد کرد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با بیان اینکه مدراس شبانه‌روزی استان ظرفیت مناسبی برای کسب مهارت دانش‌آموزان است، عنوان کرد: باید از فضای این مدارس استفاده و تجربیات به دست آمده را به مدارس کل کشور انتقال داد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه هنرستان‌های استان تجهیزات لازم جهت برگزاری دوره‌های مهارت آموزی را دارند و جدا از این مورد، این ماموریت از طریق استاد شاگردی و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: یکی از مشکلات عمده آموزش و پرورش کمبود نیرو است که این مشکل حداقل تا چهار سال آینده نیز تداوم خواهد داشت. بازنشستگی همکاران و پذیرش کم نیروی جدید در سالیان اخیر، ما را با کمبود شدید نیرو مواجه کرد.

بیرانوند با ذکر اینکه خوشبختانه امسال با شناسایی نقاط ضغف این روال تغییر خواهد کرد، اضافه کرد: در استان کردستان نیز با کمبود نیرو  مواجه هستیم و برای جبران از نیروهای بازنشسته استفاده کردیم و 9 هزار ساعت آموزش در حوزه نظری به صورت غیر موظف انجام شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری