Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@05:33:06 GMT

نبود پیوست فرهنگی؛ دلیل برخی ناهنجاری‌های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۴۳۵۰

نبود پیوست فرهنگی؛ دلیل برخی ناهنجاری‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، صبح امروز، 7 مرداد در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد اظهار کرد: دادستانی با مچ‌گیری به دنبال ایجاد ترس در مدیران نیست تا انگیزه و خلاقیت افراد تحت‌الشعاع قرار گیرد، بلکه تمام تلاش خود را برای حمایت از مدیران و مسئولانی که در اجرای وظایف شغلی و حرفه‌ای، موازین قانونی را مد نظر دارند، می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دادستانی زمانی به موضوع ورود می‌کند که از قانون تخطی شده باشد و یا به عمد به بیت المال تعدی صورت گرفته باشد.

این مقام قضایی، نظارت بر حقوق عامه، مطالبه‌گری در اجرای دقیق قانون و صیانت از حقوق شهروندی و بیت‌المال را از وظایف کلان حوزه دادستانی برشمرد و اظهار کرد: دادستان‌ها در کنار جنبه داخلی وظایف خود همچون رسیدگی و تظلم خواهی که در دادسرا مطرح می‌شود، باید به جنبه کلان وظایف خود نیز بپردازد و حافظ و پاسدار امنیت جامعه و حقوق عمومی و بیت‌المال باشند.

وی با اشاره به سال رونق تولید و اهمیت مسئله اشتغال و کارآفرینی، تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی مسئله ایست که مورد اهتمام قوه قضاییه است اما این معنای چشم بستن بر تخلفات نخواهد بود، به نحوی که با برخی افراد که در پوشش سرمایه گذاری اراضی را تصاحب کرده و به مرور سرمایه گذاری را پوششی برای زمین خواری می‌کنند، برخورد نشود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با اشاره به برخی از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه ابراز کرد: ضمن اعتقاد به راه حل فرهنگی و اجتماعی برای این ناهنجاری‌ها، اما معتقدیم دستگاه قضایی نباید نسبت به آن منفعل باشد.

حدادزاده عدم پیوست فرهنگی در بسیاری از مسائل را دلیل برخی ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و تأکید کرد: کار فرهنگی، هم زمانبر است و هم نیازمند استمرار، که از این رو می‌طلبد برای برخی از مسائل سایر ابعاد و جنبه‌ها را نیز به خدمت گرفت.

یادآور می‌شود در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های حمیدرضا جعفری، علی باقرپور در سمت دادستان عمومی و انقلاب میبد معارفه شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد دادستان یزد پیوست فرهنگی ناهنجاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام حسین طهماسبی در دیدار با استاندار یزد و جمعی از معاونین و مدیران کل استانداری، افزود: ضمن تلاش برای تعامل و هم افزایی حداکثری از هرگونه اقدام که موجب تداخل قوا شود پرهیز می‌شود و در این راستا جلب رضایت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی نظام مد نظر است   وی تصریح کرد: قوانین و مقررات، وظایف و ضریب مسئولیت هر دستگاه را در امور مهم اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... مشخص کرده است و نباید با اندیشه خدمت، با تغافل از وظیفه ذاتی دستگاه خود، عهده دار مسئولیت و رسالت سایر دستگاه‌ها شد.

دیگر خبرها

  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار بازداشت شد