Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-03@07:40:59 GMT

۲۵درصد ایرانی‌ها دچار اختلالات روانی هستند!

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۴۵۱۲

صراط:

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس آمارهای موجود حدود 25 درصد مردم به نوعی دچار اختلالات روانی هستند و بیش از 60 درصد افراد افسرده را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا کاظم فرهمند: 

* در حال حاضر افسردگی در خانم‌ها و در برخی گروه‌های جمعیتی مانند افراد بازنشسته بیشتر است و براساس آمارهای موجود حدود 25 درصد مردم به نوعی دچار اختلالات روانی هستند؛ در واقع اضطراب، یک بیماری روانی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* بیش از 60 درصد افراد افسرده را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، بدون شک اگر میزان افسردگی کمتر شود هزینه‌های بهداشت و درمان بسیار کاهش خواهد یافت.

* در حال حاضر 24 درصد افراد بالای 15 سال در کشور دچار اختلالات روانی و رفتاری هستند.

* به رغم این که سلامت چهار بعد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می‌شود اما امروزه بسیاری از بیماری‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی خارج از امکانات و اختیارات وزارت و شبکه بهداشت و درمان است.

* وقتی در جامعه نشاط و اعتماد نباشد، مردم را به حساب نیاوریم و به مردم امید ندهیم، سلامت مردم در ابعاد مختلف دچار تخریب می‌شود.

* این بی‌تفاوتی‌ها نسبت به مردم موجب ‌شده که اکنون در کشور 24 درصد مردم بالای 15 سال دچار اختلالات روانی و رفتاری باشند؛ این که همیشه با نیت خیر اقدامی را انجام می‌دهیم و یا حرفی را می‌زنیم از نظر انسانیت قابل قبول نیست باید دید برای مردم چه اتفاقی می‌افتد و چه فوایدی دارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سلامت اختلال روانی اضطراب صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی لنج در هرمز سه فوتی بر جای گذاشت

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مرگ سه نفر از سرنشینان لنجی که در جزیره هرمز دچار آتش‌سوزی شده بود، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم دفتر جزایر خلیج فارس، حسین قاسمی عصر پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این لنج در هشت مایلی جنوب جزیره هرمز دچار آتش‌سوزی شده بود که در پی آن سه نفر فوت و هفت نفر دچار سوختگی با درجات مختلف شدند.

وی با بیان اینکه مصدومان این حادثه بلافاصله به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام شدند و تحت درمان هستند، گفت: متاسفانه یکی از مصدومان دچار سوختگی بیش از 70 درصد شده که جهت درمان به بیمارستان شیراز اعزام شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: فوتی‌های این حادثه در محل آتش‌سوزی لنج جان خود را از دست دادند و هم اکنون دو مصدوم با 50 درصد، سه مصدوم با 15 و 10 درصد، یک مصدوم با 20 درصد سوختگی بستری هستند.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند
  • آتش‌سوزی لنج در هرمز سه فوتی بر جای گذاشت
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند