Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@02:06:53 GMT

تنش میان دو متحد اصلی آمریکا در جنوب شرق آسیا

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۵۷۷۶

در پی بروز تنش میان دو متحد اصلی آمریکا در جنوب شرق آسیا، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن قصد دارد با مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی در جریان نشست عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر آینده دیدار کند.

اخبار بین الملل_ رسانه‌های ژاپن در حالی از دیدار احتمالی رهبران دو کشور خبر می‌دهند که این دو در جریان نشست سران کشور‌های عضو گروه ۲۰ در ژاپن که ژوئن گذشته برگزار شد با یکدیگر ملاقات نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان خطوط هوایی کره جنوبی از قصد خود برای توقف پرواز بین شهر بوسان و ساپورا واقع در شمال ژاپن از ماه سپتامبر آینده خبر داده‌اند. اقدامی که به گفته آن‌ها به دلیل افت تقاضا صورت خواهد گرفت.

در عین حال، وخامت مناسبات سیاسی میان دو کشور، مردم کره جنوبی را به تحریم کالا‌ها و خدمات ژاپنی ترغیب کرده است. ژاپن نیز محدودیت‌هایی بر صادرات محصولات دارای فناوری پیشرفته به کره جنوبی وضع کرده و بنابر ادعای سئول در تدارک آغاز جنگ تجاری با این کشور است.

اما مهمترین عامل ایجاد تنش موجود میان دو کشور، صدور رای سال گذشته دادگاه عالی کره جنوبی بود که شرکت‌های ژاپنی را به جبران خسارت وارده به قربانیان کره‌ای کار اجباری در طول جنگ دو کشور محکوم کرد.

در مقابل ژاپن اعلام کرد که این حکم در تناقض با حقوق بین الملل است؛ چرا که خسارت مدنظر دادگاه در جریان اجرای معاهده سال ۱۹۶۵ پرداخت شده است.

بدین ترتیب روابط دو کشور پس از عادی‌سازی آن در سال ۱۹۶۵ به پایین‌ترین سطح در ما‌ه‌های اخیر رسیده، روابطی که ناظران بین‌المللی امیدوارند در جریان دیدار دو ماه آینده رهبران دو کشور و با میانجی‌گیری آمریکا به گرمی گراید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ژاپن سازمان ملل کره جنوبی شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • خطای عجیب ریچارلیسون بر روی هموطنش گابریل در جریان دیدار تاتنهام و آرسنال / فیلم
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • وقوع زمین‌لرزه ۶.۹ ریشتر در جنوب ژاپن+ فیلم
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • ملاقات فلورنتینو پرز و لوکا دانچیچ در جریان دیدار دالاس موریکس و لس انجلس کلیپرز / فیلم
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست