Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه فضل‌الله باقرزاده در جلسه مجمع انتخاباتی رئیس هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پیشرفت رشته‌های ورزشی مانند والیبال و شمشیربازی در آذربایجان‌غربی به گونه‌ای بوده که همگان این استان را با این دو رشته می‌شناسند، اظهار کرد: در واقع والیبال و شمشیربازی شناسنامه ورزشی آذربایجان‌غربی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرزندان این استان در همه مسابقات رده‌های مختلف شمشیربازی و المپیادها همه مدال ها را درو می‌کنند و این موفقیت‌ها به خاطر توجه به این رشته و استعدادیابی در رده‌های پایین به دست آمده که از نظر مدیریتی نیز امتیازات خوبی را نصیب آذربایجان‌غربی کرده است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اسامی تعدادی از قهرمانان استان در رشته شمشیربازی ادامه داد: یکی از این قهرمانان هانیه خوش رویی با ۱۳ سال بوده که رکورد جوان ترین ورزشکار تاریخ شمشیربازی در مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی پس از یزد قطب شمشیربازی کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: فعالیت در این رشته سختی‌های خاص خودش را دارد و برای همین موضوع شاید ورزشکاری که روزی در اوج بود به یک بار تنزل پیدا کند.

باقرزاده با بیان اینکه در حال حاضر شمشیربازی یکی از ۶ رشته ورزشی دارای شانس کسب مدال کشور در المپیک توکیو است، تصریح کرد: دو و میدانی، وزنه‌برداری، کشتی، شمشیربازی، کاراته و تکواندو از جمله ۶ رشته ورزشی هستند که شانس کسب مدال را دارند.

وی با بیان اینکه در سال ۸۲، تنها ۶ هیات شمشیربازی بدون مکان و جا در سطح کشور وجود داشت، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸ هیات شمشیربازی در کشور وجود دارد و قهرمانان این رشته روز به روز بیشتر می‌شود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به برخی مشکلات و درخواست‌های شمشیربازان کشور خاطرنشان کرد: داشتن یک سالن ورزشی شمشیربازی و اختصاص اعتبار برای حمایت از این ورزشکاران خواسته به حق فعالان شمشیربازی است.

رئیس جدید هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی و تنها نامزد مجمع در این جلسه تصریح کرد: با توجه به حضور ورزشکاران استان در مسابقات مختلف و حضور چندین ورزشکار استان در تیم ملی در وهله اول هدف حفظ این سهمیه و سپس افزایش تعداد سهمیه‌های استان در تیم ملی است.

آیدین رحمانی رضاییه با اشاره به لزوم همکاری همه هیات‌های ورزشی شهرستان‌های استان برای پیشرفت و توسعه شمشیربازی در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: بنده در طول چهار سال آینده سعی خواهم کرد تا هیات را از همه حواشی جدا نگه داشته، منابع اعتباری مختلف را جذب، در صورت لزوم از مربیان خارجی برای استعدادیابی و توسعه شمشیربازی استفاده و ارتباط خوبی با کشورهای همسایه برای برگزاری مسابقات و اردوهای مشترک برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه استعدادیابی یکی از مولفه‌های مهم در توسعه و سرمایه‌گذاری ورزشی است، اظهار کرد: با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی برای راه‌اندازی یک آکادمی استعدادیابی ورزشی در استان موافقت انجام شده است.

معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ارتباط بین اداره‌کل ورزش و جوانان و اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در سطح بالای است، افزود: از طرفی استاندار توجه جدی به ورزش داشته و از آن حمایت‌ می‌کند و در همه مسابقات پای کار است به گونه‌ای که در مسابقات والیبال وی از ساعت ۱۱ شب تا هشت صبح در کنار مسؤولان ورزشی حضور داشت.

کیومرث پورایراندوست ادامه داد: همین حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی و وجود ظرفیت بالا در استان نویدبخش توسعه ورزشی در این استان است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پایان جلسه آیدین رحمانی رضاییه به مدت چهار سال با انتخاب اعضای مجمع به عنوان رئیس هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی انتخاب شد.

انتهای پیام/ ع

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صبح امروز، رقیه موسویان، مسئول جامعه زنان سپاه استان آذربایجان غربی به همراه ملائکه اسلام پرست، مدیر امور بانوان بسیج دانش آموزی استان با حضور در دبیرستان دخترانه فاطمیه ارومیه، ضمن تبریک روز معلم از زحمات این قشر با اهدای شاخه گل و هدایا تجلیل کردند. 

رقیه موسویان، مسئول جامعه زنان سپاه استان آذربایجان غربی، ضمن اشاره به نقش انسان ساز و تربیتی معلمان گفت: به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی ایران، زنان ایرانی با الگو گیری از حضرت زهرا (س) توانسته اند به جایگاه رفیعی در بخشهای علمی، سیاسی و فرهنگی   اجتماعی دست پیدا کنند.

وی افزود: هیچ قله‌ای فتح‌شدنی نیست، مگر به دست توانای معلم و بی‌شک نقش و جایگاه معلم در جامعه، بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

موسویان گفت: کودکان در دست معلمان امانت هستند و فکر دانش‌آموزان در دست ما امانت است و نسبت به فکر آن‌ها مسئولیت داریم.

ملائکه اسلام پرست، مدیر امور بانوان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: دانش‌آموزان امانتی از سوی والدین هستند و ما امانت دار دانش‌آموزان در قبال والدین هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت معلمان در قبال فکر و ذهن دانش‌آموزان مهم است، افزود: تاثیری که معلمان روی کودکان و نوجوانان دارند به مراتب بیشتر از خانواده ها است و دشمن در تلاش است که ماهیت دختران را تغییر دهد و این نیاز جهاد معلمان است.

دیگر خبرها

  • دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه