Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محمودرضا هر از چندگاهی همین طور چند فایل صوتی به عربی که گاهی سخنرانی و مداحی هم بین‌شان بود می‌داد به من. توصیه می‌کرد حتما گوش بدهم. تاریخ انتشار: 00:06 - 08 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۷۰۹۵

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ شهید مدافع حرم «محمودرضا بیضایی» در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۶۰ در تبریز متولد شد و در روز ۲۹ دی سال ۱۳۹۲ در منطقه قاسمیه سوریه در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان بُرش‌هایی از زندگی این قهرمان کشورمان که در کتاب «تو شهید نمی‌شوی» توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است را منتشر می‌کند.

روایت بیست و چهارم

«آناشید» حماسی حزب‌الله را دوست داشت و گوش می‌داد. سال ۱۳۸۵ بود که یک مجموعه از این آناشید را داد من هم گوش کنم. بین آن‌ها سرودی بود به نام «اُکتُب بالدم النازف» که توجه‌ام را به خود جلب کرد و بسیار علاقه‌مند شدم که متن آن را داشته باشم و حفظ کنم.

ترجیع‌بند این سرود «الموت، الموت لاسرائیل» بود که در هر سطر آن تکرار می‌شد. به این صورت: «اُکتُب بالدم النازف ... الموت، الموت لاسرائیل ... واصنع الجسد الناسف ... الموت، الموت لاسرائیل ...» از محمودرضا خواستم سرود را به یکی از رفقای لبنانی‌اش بدهد تا متنش را برایم پیاده کند.

چند هفته بعد، متن دست‌نویس عربی این سرود را با خودش از تهران آورد. محمودرضا هر از چندگاهی همین طور چند فایل صوتی به عربی که گاهی سخنرانی و مداحی هم بین‌شان بود می‌داد به من. توصیه می‌کرد حتما گوش بدهم.

یک بار ماه محرم که به او گفتم «دارم مداحی‌های ملاباسم کربلایی را گوش می‌دهم.» گفت: «ملاباسم چیه؟! حسین اکرف گوش بده.» اسم حسین اکرف، مداح بحرینی تا آن روز به گوشم نخورده بود. پرسیدم: «از ملاباسم قشنگ‌تر می‌خواند؟» گفت: «این ولایت‌مدارتر است.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تو شهید نمی شوی بیضایی محمودرضا بیضایی شهید بیضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سردار فرجی، مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان در یادواره ۴۳ شهید معلم و شهدای مدافع حرم تویسرکان با بیان اینکه اقدام حماس در عملیات طوفان الاقصی، اقدامی پیشدستانه و در برابر سال‌ها محاصره و جنایت رژیم صهیونیستی بر غزه است، گفت: پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیمنه و هیبت پوشالی رژیم اشغالگر قدس را در هم شکست.

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • مدافع مصدوم استقلال به تراکتور می‌رسد
  • چه بر سر ستارگان عجیب‌ترین قهرمان لیگ برتر آمد
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • ویدئو| نوحه‌خوانی مداح عراقی برای عملیات «وعده صادق»
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • مدافع سابق پرسپولیس غایب مقابل سرخ‌ها