Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@21:29:19 GMT

جشن ازدواج آسان ۱۴ زوج آزادشهری برگزار می‎شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۹۵۱۶

جشن ازدواج آسان ۱۴ زوج آزادشهری برگزار می‎شود

برزگر گفت: مراسم عقد ۱۴ زوج آزادشهری در راستای ترویج ازدواج آسان در بقعه متبرکه آق‎امام (علیه‎السلام) برگزار می‎شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، « عصمت بزرگر» روز گذشته (دوشنبه 7 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان مهر در هشت طرح فعالیت انجام می‎دهد و یکی از فعالیت‎هایی که از  سال 1395 انجام دادیم جشنواره ازدواج برای کمک به هزینه مازاد برای مراسم ازدواج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان مهر شهرستان آزادشهر ادامه داد: در یکی از فعالیت‎های مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان در راستای تهیه جهیزیه ارزان قدم برداشتیم و از سال 1395 تا 1397 که هنوز تحریم اقتصادی اتفاق نیفتاده بود بالغ بر 200 زوج جهیزیه دریافت کردند.

 

بزرگر متذکر شد: طرح تسهیلات خرید جهیزیه تا سقف 30میلیون تومان و جشنواره عقد تا عروسی تا 30 میلیون تومان که خدمات آن انجام می شود.

 

وی گفت: با توجه به اینکه در آستانه سالگرد ازدواج حضرت علی(علیه‎السلام) قرار داریم در 12 مرداد ماه در بقعه آق امام( علیه‎السلام) برای 14 زوج مراسم عقد گرفته می‎شود.

 

مسئول مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان مهر شهرستان آزادشهر متذکر شد: یکی از این زوجین اهل سنت هستند که مراسم عقد آنها به شکل رایگان در نظر گرفته شده و بنا شد سبد کالا رایگان نیز به این زوجین اهدا شود.

 

بزرگر خاطرنشان کرد: همچنین هماهنگی انجام شده که عقد زوجی که در بحران سیل جهیزیه خود را از دست داده به شکل رایگان انجام شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه دیدار نماز جمعه روزنامه ها شیراز مجلس قم شهید مطهری شبستان یزد جشن ازدواج آسان ترویج فرهنگ ازدواج آسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزیزالسلطان، ملقب به ملیجک دوم، برادرزادۀ یکی از همسران شاه به نام امینه اقدس بود و در ایام کودکی در نزد ناصرالدین شاه ارج و قرب خارق‌العاده‌ای داشت؛ به طوری که محبت شاه نسبت به او از محبتی که به فرزندان خود داشت بیشتر به چشم می‌آمد.

بیشتر بخوانید: سمیرا حسن‌پور در نقش زن ناصرالدین‌ شاه

عزیزالسلطان در سن ۱۶ سالگی با اخترالدوله دختر ناصرالدین شاه ازدواج کرد؛ جشن ازدواج این دو نفر یکی از مفصل‌ترین و گران‌ترین عروسی‌های آن زمان بود که در کاخ‌های مختلف و به مدت چند روز برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف مردم از درباریان، روحانیون و مردم عادی حضور داشتند.
دو عکس نخستی که ملاحظه می‌کنید در کاخ گلستان گرفته شده‌اند و مربوط به مهمانان درباری و مقامات حکومتی و نزدیکان آن‌ها هستند.

عکس سوم نیز حضور جمعی از روحانیون را در این مراسم نشان می‌دهد. این عکس در عمارت بهارستان گرفته شده؛ همان ساختمانی که بعدها به عنوان مجلس شورای ملی مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228594 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد