Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برای تمامی اراضی جنگلی کشور تا پایان سال ۹۸ نقشه حدنگاری تهیه می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، خلیل آقایی در  دیدار با حمداله کریمی نماینده مردم بیجار که در محل سازمان با موضوع اراضی اختلافی مردم با منابع طبیعی و اجرای راهکار برای رفع تداخلات اراضی ملی با مستثنیات شخصی برگزار شد، با تاکید بر حفظ منابع طبیعی اظهار کرد: طرح حدنگاری سال گذشته در ۱۴ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور اجرایی شده و برای ۳۲ میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی نقشه کاداستر تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تهیه نقشه کاداستر برای اراضی جنگلی و ساحلی از اولویت‌های سال جاری سازمان جنگل‌ها است چرا که وجود این نقشه و مشخص شدن مستثنیات و اطلاعات توصیفی زمین‌ها در رفع اختلافات مردم با سازمان جنگل‌ها و دولت تاثیر مثبت دارد.

در این دیدار نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس، اجرای طرح‌های آبخیزداری را لازمه جلوگیری از بروز سیل در مازندران اعلام کرد.

حسن نیاز آذری ضمن بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی جنگل‌نشینان و دامداران خاطرنشان کرد: جنگل‌های شمال بسیار ذی‌قیمت و در دنیا بی‌سابقه‌اند و ثبت جنگل هیرکانی در یونسکو اهمیت این موضوع را در جهان دو چندان می‌سازد.

وی با تأکید بر حفظ این نگین ارزشمند جهانی، افزود: مشارکت جوامع محلی، تشکل‌های مردم نهاد و مردمان حاشیه جنگل بیشترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها خواهند داشت.

این نماینده مجلس با اشاره به سیل اخیر مازندران، این استان را مستعد بروز سیل دانست و از رییس سازمان جنگل‌ها خواست اعتبارات بیشتری از محل صندوق توسعه برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در مازندران اختصاص یابد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جنگل جنگل هیرکانی منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مرتضی باغبانی افزود: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار هست که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطر نشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 6097890

دیگر خبرها

  • رتبه برتر اردبیل در حدنگاری
  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • وزیر ارتباطات: اینترنت به سرعت نور می‌رسد / امیدوارم تا پایان سال، چند برند جدید موبایل ایرانی داشته باشیم
  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد