Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@01:55:23 GMT

«آبشار آبقد» و زدودن خستگی شهرنشینی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۰۶۲۳

«آبشار آبقد» و زدودن خستگی شهرنشینی

روستاهای اطراف سد ارداک که در شمال غرب مشهد قرار گرفته است، به دلیل آب و هوای دلنشین و طبیعت زیبا و بکر، بسترهای منحصر به فردی برای گردشگری، طبیعت‌گردی و کوهنوردی دارند.

از جمله این روستاها که عموماً کمتر مورد توجه گردشگران بوده‌اند، می‌توان به روستای سرسبز آبقد اشاره کرد. رودخانه آبقد، یکی از رودخانه‌هایی است که به سد ارداک می‌ریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آبقد» روستایی پرآب با باغ‌های خرم و آب و هوای معتدل و خشک است که در جاده امرودک - آبقد و در میان دو رودخانه قرار دارد.

در نزدیکی روستا، دره آبقد با آبشارهای زیبایی وجود دارد. دره آبقد توسط رودخانه چناران به‌وجود آمده است.

در این دره رودخانه بالادست. پیش ‌از رسیدن به روستا، یکی‌ دو آبشار کوچک ایجاد کرده که مقصد بسیاری از برنامه‌های سبک کوهنوردی است. مسیر رسیدن به آبشار را باید حدود یک ساعت درون دره پیاده طی کنید. ارتفاع دیواره‌های این دره ٢٠٠ تا ٣٠٠ متر است که شباهت زیادی به دره اخلمد دارد. ارتفاع بلندترین آبشار این دره نیز حدود ٨ متر است. وجود آب کافی، خاک مناسب و آب و هوای معتدل موجب رشد روزافزون درختان ثمردار شده است.

میوه‌هایی خوش رنگ و بو که علاوه بر طعم خوشمزه‌شان، منبع درآمدی برای مردم روستای آبقد هم شده‌اند. درختانی که در کنار آبشار آبقد به وفور یافت می‌شوند عبارتند از: درخت سیب، گیلاس، زردآلو و درختان کهنسال گردو که در میان مردم روستا از شهرت بسیار زیادی برخوردار هستند.

علاوه ‌بر گردو، گیلاس، هلو و آلو؛ سیب سرخ، محصول اصلی باغ‌های آبقد است. برای رسیدن به روستای ارداک و آبقد، باید در مسیر آرامگاه فردوسی وارد بولوار شاهنامه شوید و از دوربرگردان قبل از هارونیه دور بزنید. اندکی که پیش رفتید، تابلو «سد ارداک» را خواهید دید. جاده گوارشک را بگیرید و از پشت هارونیه مسیر آسفالت را ادامه دهید. از روستای انداد، مسیر دوراهی می‌شود. مسیر سمت راست به آبقد و امرودک منتهی می‌شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سد ارداک گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر

روستای همای علیا از توابع شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی است. در این روستا رودخانه‌ای وجود دارد که تبدیل به محلی برای تخلیه فضولات حیوانی شده و موجب آلودگی محیط زیست این منطقه شده است. علاوه بر آلودگی بوی نامطبوع آن اهالی این منطقه را آزرده خاطر کرده است. اهالی این روستا این موضوع را پیگیری کرده اند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر در خواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

آب آلوده سهم اهالی سودجان شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • گفت‌و‌گو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم