Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقوی حسینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران گفت و گو با اروپایی ها را قطع نمی کند، گفت: ما معتقدیم کمیسیون مشترک برجام مرجع بررسی موضوعات است و در این قالب ما منتظر اقدام عملی اروپا هستیم.

«سید حسین نقوی حسینی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد تشکیل کمیسیون مشترک برجام گفت: ما در برجام پیام مان شفاف و روشن بود و به تمامی تعهدات مان عمل کردیم و این طرف مقابل است که به تعهدات اش عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجع بررسی این موضوعات نیز کمیسیون مشترک برجام است که باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اروپایی ها تمایل داشتند که کمیسیون مشترک تشکیل شود و هم ما درخواست داشتیم که این کمیسیون تشکیل و به این موضوعات رسیدگی کنند. این کمیسیون تشکیل شد، تاکنون اقدام عملی انجام نداده است و ما منتظر اقدام عملی آن هستیم.

 

وی بیان کرد: اینکه کمیسیون تشکیل شود و فقط به حوزه بیانیه و اطلاعیه و وعده کارش ختم شود، حاصلی برای جمهوری اسلامی ایران ندارد. ما اقدام عملی را در این زمینه موثر می دانیم.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران گفت و گوها را قطع نمی کند، تصریح کرد: ما معتقدیم کمیسیون مشترک برجام مرجع بررسی موضوعات است و ما منتظر اقدام عملی اروپا هستیم البته معتقدیم صرفا گفت و گو برای ما حاصلی ندارد. ما باید گام ها را محکم تر برداریم و به مسیری که داریم می رویم، ادامه دهیم./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه روزنامه ها مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستان یزد خراسان جنوبي اردبیل دیدار شیراز نماز جمعه نقوی حسینی نمایندگان مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل شد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بوررل»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طی تماسی تلفنی درباره مناسبات اتحادیه اروپا و ایران و مسائل منطقه ای گفت و گو کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی ،ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد.

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بوررل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

جوزپ بوررل مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد.

جوزپ بوررل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد