Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی را تخلف دانست و گفت: این نوع تخلف تهدیدی برای مردم، جامعه، تولید داخلی و اقتصاد کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در واکنش به خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی گفت: خرید و فروش کالای قاچاق غیر قانونی است و از هر طریقی هم تبلیغ شود چه در فضای مجازی چه در روزنامه ها و نشریات مکتوب، باید با آن برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد، پلیس فتا و نهادهای ذی ربط نظارتی باید در این خصوص وارد شوند و اقدام کنند، تصریح کرد: هر نوع تخلفی از جمله تخلف در زمینه خرید و فروش و تبلیغ کالای قاچاق باید شناسایی و با آن برخورد کرد تا جلوی سوء استفاده ها گرفته شود.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه اضافه کرد: مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی می تواند وارد شود و تخلف خرید و فروش کالای قاچاق را بررسی و پیگیری کند.

همتی با بیان اینکه منشا واردات و توزیع کالای قاچاق را می توان شناسایی کرد و شناسایی آنها سخت نیست، افزود: عده ای از طریق رانت و باند، کالای قاچاق را وارد و آنها را در فضای مجازی هم عرضه می کنند که باید طبق قانون با این نوع تخلفات برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه هرنوع تخلفی در جامعه می تواند منشا فساد باشد، اظهار کرد: این فساد به صورت رانت و باندبازی بروز می یابد و درآمدهای نامشروع را ایجاد می کند که مسئله پولشویی را می تواند در پی داشته باشد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس ضمن بیان اینکه همه اینها سیستم مالی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، تصریح کرد: علاوه بر فساد در سیستم مالی کشور، تبعات و عوارض ناشی از استفاده کالای قاچاق می تواند دامن جامعه و مردم را نیز بگیرد.

همتی تصریح کرد: اگر کالای قاچاق اعم از مواد غذایی و آشامیدنی، صنایع، وسایل خانگی و هر وسیله دیگری که مورد استفاده مردم است غیر استاندارد باشد، برای مردم عوارض سوء ایجاد می کند.

وی با اشاره به ضربه ای که قاچاق کالا به اقتصاد کشور و تولیدات داخلی وارد می کند، افزود: قاچاق کالا، کالاهایی که با زحمات زیاد و به صورت استاندارد در داخل کشور و در شرایط حساس اقتصادی تولید می شود را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت باعث بی اعتمادی جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند

به گزارش همشهری آنلاین،خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

دقایقی است در فضای مجازی، خبری با عنوان فعال شدن «دهک ریاست جمهوری» در فضای مجازی که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است که این خبر جعلی است و چنین خبری نیز از سوی ایسنا منتشر نشده است.

مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند.

برای چندمین بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار ایسنا به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

چندی پیش نیز خبر جعلی دیگری با عنوان «واریز عیدی رئیس جمهور برای شهروندان» به نقل از ایسنا در فضای مجازی منتشر شده و از مردم خواسته شده بود به یک سامانه مراجعه کرده و برای دریافت عیدی خود اقدام کنند که ایسنا بلافاصله اعلام کرد چنین خبری را در هیچ یک از خروجی‌های خود منتشر نکرده است.

کد خبر 847603 منبع: ایسنا برچسب‌ها يارانه معيشتي خبر ویژه اینترنت - هکر سازمان هدفمندسازی یارانه ها سید ابراهیم رئیسی یارانه

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار