Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@00:20:43 GMT

مدارس غیردولتی در حال توسعه است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۳۹۶۸

مدارس غیردولتی در حال توسعه است

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،روح الله اعظمی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۶ مدرسه غیردولتی در استان کرمانشاه داریم، گفت : ۱۳ هزار و ۳۵۷ دانش آموز در مدارس غیردولتی استان تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره روند در حال توسعه مدارس غیردولتی در استان، گفت : تا سال گذشته تعداد مدارس غیردولتی استان کرمانشاه ۱۰۹ مدرسه بود و جایگاه ۳۱ کشور را در زمینه تعداد مدارس غیر دولتی داشتیم که امسال با افزایش تعداد این مدارس به ۱۲۶ مدرسه، استان کرمانشاه از حیث برخورداری از مدارس غیردولتی به جایگاه ۲۸ کشور ارتقا پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد ۱۰ مدرسه غیردولتی دیگر در استان تا مهر ماه برنامه ریزی شده، افزود: در صورت افزوده شدن این تعداد مدرسه، تعداد مدارس غیردولتی استان به ۱۳۶ مدرسه خواهد رسید.

اعظمی با اشاره به زیاد بودن تعداد متقاضیان ایجاد مدارس غیردولتی در استان، گفت: متقاضی در این زمینه خیلی زیاد است، اما عاملی که مانع توسعه مدارس غیردولتی در استان شده به بافت قدیمی شهر کرمانشاه برمی گردد که اکثر واحد‌های معرفی شده برای ایجاد مدارس غیردولتی از نظر استحکام بنا مورد تایید کارشناسان قرار نمی‌گیرد.

اعظمی توسعه مدارس غیردولتی را به لحاظ بالا بردن میزان مشارکت مردم، کمک به کارآفرینی و اشتغال و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به دولت حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: هر مدرسه غیردولتی زمینه اشتغالزایی ۱۵ نفر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به استقبال خوب کرمانشاهیان از تحصیل فرزندانشان در مدارس غیردولتی افزود: اکثر مدارس غیردولتی استان ظرفیتشان تکمیل است و برخی حتی به دلیل استقبال خوب مردم درخواست پذیرش دانش آموزان بیشتر را هم دارند.

اعظمی در ادامه با اشاره به امکان استفاده مدارس غیردولتی از اساتید و نخبگان دانشگاهی در امر تعلیم و تربیت گفت: این موضوع مدارس غیردولتی را شاخص کرده است .

 

 

انتهای پیام/د

۱۳ هزار و ۳۵۷ دانش آموز در مدارس غیردولتی استان تحصیل می‌کنند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار

سید محمدرضا هامشی و هیات همراه با حضور در مدرسه دخترانه ۱۹ دی و مدرسه پسرانه شهید رجایی روز معلم را به آموزگاران و کادر آموزشی این مدارس تبریک گفتند.

استاندار سمنان گفت: جامعه هدف معلمان و اساتید دانشگاه ها ، آینده سازان کشور هستند و توجه به دغدغه ها و مطالبات آنها ضروری است.

استان سمنان ۱۱ هزار فرهنگی و بیش از ۳ هزار استاد دانشگاه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی