Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@05:57:31 GMT

آیا زمان مناسبی برای خرید خانه است؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۴۰۳۶

یک کارشناس بازار مسکن گفت: با توجه به این‌که قیمت مسکن در برخی مناطق تهران روند نزولی به خود گرفته هم‌اکنون زمان مناسبی برای خرید به قصد سرمایه‌گذاری نیست، اما متقاضیان مصرفی می‌توانند اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان خادم‌المله اظهار کرد: در صورت حفظ شرایط موجود و بهبود شاخص‌های اقتصادی انتظار داریم قیمت مسکن کاهش و حجم معاملات افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته با توجه به تاثیر آیتم‌های سیاسی، پیش‌بینی شرایط اقتصاد ایران برای طولانی مدت سخت شده است.

  وی افزود: به دلیل ثباتی که در بازار مسکن ایجاد شده و احتمال نزول قیمت وجود دارد، خروج فروشندگان از این بخش و ورود به بازار‌های مولد می‌تواند سوددهی بهتری برای آن‌ها داشته باشد؛ زیرا هم‌اکنون زمان مناسبی برای خرید مسکن به قصد سرمایه‌گذاری نیست. اما متقاضیان مصرفی به دلیل اجبار برای خرید طبیعتا کار خود را انجام می‌دهند.   این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که قیمت هر کالا و محصولی از تعادل عرضه و تقاضا ناشی می‌شود تصریح کرد: در بخش مسکن، متغیر‌هایی مثل عدم ثبات اقتصادی، تغییر قیمت ارز و طلا منجر به پایین آمدن تعداد معاملات و افزایش قیمت می‌شود. در صورت ادامه ثبات فعلی شاهد ایجاد تعادل در بازار مسکن خواهیم بود، اما این موضوع مشروط به آن است که متغیر‌های سیاسی به بازار شوک ندهد.   خادم‌المله با اشاره به کاهش ۶۵ درصدی معاملات مسکن شهر تهران گفت: با کاهش قیمت، انتظار افزایش حجم معاملات را خواهیم داشت. به نظر می‌رسد که هم‌اکنون به دلیل ثبات بازار‌های دیگر شاهد کاهش قیمت مسکن و رفتن به وضعیت تعادلی هستیم.   بر اساس اعلام بانک مرکزی قیمت مسکن شهر تهران در تیرماه ۱۳۹۸ به میانگین ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل، تنها ۰.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱ درصد رشد یافت. معاملات نیز ۴۸۰۰ فقره بود که کاهش ۶۵ درصدی را نسبت به تیرماه سال قبل نشان می‌دهد. این حجم از افت فشار ماهیانه قیمت از مردادماه ۱۳۹۴ تا کنون بی‌سابقه بوده است.   منبع: ایسنا   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است

یک کارشناس اقتصادی ضمن تاکید بر حرکت بازار ارز به سمت ثبات، افزایش یک تا دو هزار تومانی قیمت در بازار غیررسمی را امری طبیعی توصیف کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مرتضی عزتی» کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تغییر قیمت چند روز اخیر نرخ ارز در بازار غیررسمی اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز همواره متاثر از انتظارات و یا پیش‌بینی متغییر‌هایی است که به دلیل برخی وقایع اقتصادی، سیاسی و یا حتی نظامی دچار تغییر و تحول می‌شوند.


این کارشناس اقتصادی با اشاره افزایش یک هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی گفت: این مقدار نوسان‌های اندک مشکلی در شرایط بازار ایجاد نخواهد کرد. احتمال دارد که این موضوع ناشی از برخی مسائل سیاسی و یا حتی ورود تقاضای موثر بر بازار باشد.


وی تاکید کرد: تغییر ۲ تا ۳ درصدی نرخ ارز در بازار غیررسمی در طول یک بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روزه موضوع چندان غیرمنتظره‌ای نیست، بلکه با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی ایران این موضوع یک امر طبیعی محسوب می‌شود. افزایش یک و یا حتی ۲ هزار تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی عدد نگران کننده‌ای نیست، زیرا این میزان نوسان همیشه وجود داشته است.


عزتی در پایان خاطرنشان کرد: احتمالاً بازار ارز به سمت ثبات حرکت خواهد کرد، زیرا بازار کاهش‌های خود را انجام داده؛ لذا، پیش‌بینی می‌شود که در ادامه امر شرایطی باثبات و یا اندکی افزایش را تجربه کند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار ارز ، نرخ ارز ، قیمت دلار ، نوسان ارزی ، مرتضی عزتی ، بازار غیررسمی ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9t

دیگر خبرها

  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان