Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@03:46:58 GMT

طرح اردوی کتاب‌گردی در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۴۰۷۶

طرح اردوی کتاب‌گردی در قم برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از قم و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، اظهار کرد: در راستای پر کردن اوقات فراغت کودکان به همراه خانواده‌ها با کمک مراکز فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، جدیدترین اتفاق فرهنگی سطح شهر با طرح اردوی کتابگردی در قم برگزار می‌شود که کودکان و نوجوانان با فضای کتاب‌فروشی و بازی‌های کتاب محور و بازی‌های فکری و کتاب‌هایی که مرتبط با ارتقای فضای فرهنگ شهروندی است آشنا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه کتاب همیشه برای افراد خاطره‌انگیز است و در حوزه فرهنگی، بستری برای آموزش و توسعه ذهن و فکر محسوب می‌شود، افزود: استفاده از کتاب برای فرهنگ‌سازی همیشه برای اقشار مختلف جذاب است و در همین راستا سعی کردیم با مشارکت بخش خصوصی فضای شاد و مفرحی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از ارتباط و پیوند مراکز فرهنگی شهرداری با مجموعه‌های کتاب محور خبر داد و بیان کرد: تلاش داریم ضمن ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی با بستر کتاب، زمینه آشنایی بیشتر نسل جدید با فضای کتاب و کتاب‌خوانی را فراهم کنیم.

مقیمی گفت: در این برنامه با مشارکت بخش خصوصی، ضمن امکان خرید محصولات فرهنگی و کتاب همراه با تخفیف برای خانواده‌ها در یک بستر آرام روانی و سالم به لحاظ اعتقادی و فکری برای خانواده‌ها تدارک دیده شده‌است، از مشارکت‌های جدید نیز در برنامه‌های فرهنگی که سطح فکری و فرهنگی جوانان و نوجوانان را در فراهم کند، استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بسترهای مختلف و موضوعاتی که می‌شود با مباحث فرهنگ شهروندی گره زد آمادگی همکاری و مشارکت با همه تشکل‌های اجتماعی و نهادهای دولتی را داریم و این برنامه نیز تا پایان تابستان جاری حتماً ادامه خواهد داشت و برای سال تحصیلی جدید و شروع فصل پاییز و زمستان نیز با مشارکت اداره کل آموزش‌وپرورش در موضوعات مرتبط با ارتقای فرهنگ شهروندی در حوزه دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها نیز این طرح را اجرا خواهیم کرد.

مقیمی بیان کرد: دومین مرحله از اجرای این طرح فرهنگی نیز ویژه خانواده شهدای مدافع حرم تدارک دیده شده است که با مشارکت سازمان آرامستان‌های شهرداری قم برگزار خواهد شد و در این برنامه کارگاه شیوه‌های کارآفرینی و مدیریت منابع مالی خانواده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم قم قرآن ایکنا خبرگزاری قرآن شهرداری قم مقیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق البرز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: طبق توافق با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح پارک‌ها و محلات مختلف استان البرز در مناسبت‌های پیش رو اجرا خواهد شد.

به گفته نامداری، جامعه هدف ما در این راستا، بانوان، جوانان و کودکان هستند که جهاد تبیین، فرهنگ سازی، امیدآفرینی و توجه به جایگاه والای خانواده در سطح جامعه از مهم‌ترین سیاست‌های این اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت اهمیت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در کشور و ایجاد نشاط میان اقشار مختلف جامعه به ویژه توجه به مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

وی اولویت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی البرز را در دهه‌های کرامت و ولایت در مناطق حسن آباد، شاهین ویلا، حصارک بالا، سهرابیه، کلاک و آق تپه مهرشهر عنوان کرد.

کد خبر 6086147

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز