Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شیخ فضل الله نوری در دوران خود به عنوان مجتهدی برجسته مطرح بودند، گفت: حضرت امام راحل به کرات ایشان را به عنوان مجتهد مسلم که مورد قدر نشناسی جامعه خود قرار گرفته بودند، معرفی کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به نهم مرداد ماه سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری گفت: ایشان از جمله مجتهدین مسلم و برجسته جهان تشییع بودند که جا دارد مقامشان معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: مقام علم آیت الله شیخ فضل الله نوری جای دارد که معرفی شود و افراد گمان نکنند که ایشان مجتهدی معمولی بودند؛ آیت الله شیخ فضل الله نوری در زمان خود جایگاه بسیار رفیعی داشتند و بسیاری از بزرگان در محضر ایشان تلمز کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با بیان اینکه شیخ فضل الله نوری در دوران خود به عنوان مجتهدی برجسته مطرح بودند، اظهار کرد: حضرت امام راحل به کرات ایشان را به عنوان مجتهد مسلم که مورد قدر نشناسی جامعه خود قرار گرفته بودند، معرفی کرده اند.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد: احساس وظیفه دینی از جمله ویژگی های شخصیتی آیت الله شیخ فضل الله نوری بود؛ به گونه ای که ایشان در راه عمل از هیچ خطری هراس نداشتند و به گونه ای که جان خودشان را حاضر شدند در مسیر دین بدهند ولی زیر پرچم بیگانگان قرار نگیرند.

وی ادامه داد: شاید افراد دیگری اگر بودند با توجیه  شرعی عنوان می کردند که وظیفه است؛ اما آیت الله شیخ فضل الله نوری حاضر نشدند که پرچم انگلیس بالای منزلشان زده شود و در این حد دِین خود را انجام دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شیخ فضل الله نوری همراه و هم نوایی نداشت و در نهایت راه خود را ادامه داد، تصریح کرد: افرادی که مسئولیت دارند از ایشان الگو بگیرند که چگونه با بیگانگان برخورد کنند؛ آیت الله شیخ فضل الله نوری محکم ایستاده اند و جان خود را پای آرمان ها فدا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با تأکید بر اینکه انحراف در مشروطیت به دلیل عدم بصیرت لازم جامعه و نخبگان بود، ابراز کرد: اگر در آن زمان بصیرتی که آیت الله شیخ فضل الله نوری داشتند؛ در جامعه و نخبگان آن روز نیز وجود داشت؛ سرنوشت مشروطیت به گونه ای دیگر رقم می خورد.

این مقام مسئول افزود: اگر وحدت و یکپارچگی بین علما در آن زمان به شکل مطلوب صورت می گرفت و آنان از اطلاعاتی که شیخ فضل الله داشتند به خوبی استفاده می کردند مطمئنا چنین فاجعه ای به لحاظ انحراف مشروطیت و شهادت شیخ فضل الله نوری به وقوع نمی پیوست.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی(ره) در پایان با اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه آیت الله شیخ فضل الله نوری در مجلس نیز نقش بازدارنده ای را در برابر دشمنان ایفا کرد، خاطر نشان کرد: دشمنان در آن زمان توانستند سد پولادین( شیخ فضل الله نوری) را از میان بردارند و در نهضت مشروطیت انحراف ایجاد کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر شنبه در مراسم شهادت ششمین اختر آسمان ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع) در مصلی امام خمینی (ره) رشت ضمن تسلیت سالروز شهادت پیشوای امت اسلامی امام صادق (ع) اظهار کرد: شیعه به مذهب جعفری نیز تعبیر می‌شود زیرا شیعه مدیون کلاس‌ها و دانشگاه عظیم علمی و روایی است که از مکتب امام صادق (ع) دارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ورود اسلام به برخی کشورهای اروپایی از جمله بوسنی تصریح کرد: برخی مسلمانان اروپا در تعالیم‌شان می‌گفتند «تاریخ اسلام پنجاه سال بعد از پیامبر (ص) را مطالعه و تحقیق نکنید» و هدف از بازداشتن مسلمانان از تحقیق در این زمینه، این بوده که مسلمانان نسبت به حوادث و اتفاقات رخ داده در درون جامعه اسلامی بعد از پیامبر آگاه نشوند؛ اما برخی تحلیلگران غربی که به آئین اسلام گرویدند اسلام را از همین رهگذر مطالعه و متوجه حقایق آن شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام صادق (ع) ۳۴ سال امامت را بر عهده داشتند و آغازگر جهاد در عرصه فقه و فقاهت و تربیت جامعه اسلامی بودند، افزود: آن حضرت حدود ۴ هزار شاگرد تربیت کردند و در دوران حیات و امامت خویش با فشارهای منصور دوانیقی (لعنت‌الله علیه) مواجه شدند؛ ظلم‌ها و فشاری که منصور بر امام وارد کرد، بر هیچ امامی وارد نشده بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه منصور دوانیقی (لعنت‌الله علیه) همواره امام صادق (ع) را تحقیر می‌کرد و مورد شکنجه روحی قرار می‌داد گفت: او آرامش را از امام سلب کرده بود و بارها تصمیم به قتل امام را گرفته بود؛ سرانجام آن حضرت را به شهادت رساند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل حکومتی مبتنی بر احکام و آرمان‌های اسلام از جمله اهداف و آرزوهای اهل‌بیت و عالمان دین در دوره‌های مختلف بود، افزود: اهل‌بیت عصمت و طهارت در دوران حیات‌شان، شکنجه‌های روحی و سختی‌های زیادی را متحمل شدند تا حکومتی مبتنی بر احکام اسلام تشکیل دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حکومت اسلامی در ایران در سایه تلاش‌های شهیدان، امام و روحانیت شکل گرفت؛ حکومتی که آرزوی انبیا و اهل‌بیت عصمت و طهارت بود، تصریح کرد: دشمن امروز تلاش می‌کند ما را درگیر امور جزئی و سیاه‌نمایی‌ها کند تا از اصل نظام و حکومت اسلامی که مورد توجه انبیا و اولیا است فاصله بگیریم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بسط قدرت جمهوری اسلامی که معادلات تمام قدرتمندان جهانی را برهم زده و قدرت‌های نظامی را وادار به خضوع کرده است، افزود: با وجود هجمه‌های گوناگون علیه نظام اسلامی اما در این فضاهای مسموم جهانی نیز طعم شیرین اداره جامعه بر مبنای اسلام و مدیریت اسلامی در اذهان و دل‌های ملل نشسته است و ملت‌ها حکومت اسلامی و پیام جمهوری اسلامی را باور کردند و جمهوری اسلامی در سرتاسر دنیا تأثیرات شگرف خود را به منصه ظهور رساند.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «علم و عمل باید در کنار هم باشد» تصریح کرد: عمل بدون معرفت و دانش فایده‌ای ندارد البته علمی که با عمل همراه نباشد نیز فایده‌ای ندارد.

کد خبر 6096421

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است