Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@20:19:07 GMT

خمین میزبان گروه های بازی بومی و محلی کشور است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۴۸۸۴

خمین میزبان گروه های بازی بومی و محلی کشور است

شهردار خمین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جشنواره بازی های بومی و محلی کشور به مدت سه روز از ۳۱ مرداد سال جاری در تفرجگاه بوجه خمین برگزار می شود.

« ابوالفضل مرتضییان » ادامه داد: در این جشنواره ۴۰۰ نفر در قالب گروه های موسیقی محلی از ۱۰ استان کشور هنرنمایی می کنند.

وی،  هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت های خرده فرهنگ ها ، زنده نگه داشتن و ثبت ملی و جهانی بازی های بومی و محلی و انتقال داشته های فرهنگی  بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار خمین گفت:  این جشنواره در ۲ بخش رقابتی و نمایشی با حضور زنان و مردان شرکت کننده برگزار می شود.

مرتضییان  افزود: در بخش  بانوان رقابت های دوزپا و هفت سنگ و در رقابت های مردان  سه برگوش و طوقه بازی انجام می شود.

وی اظهار داشت: بخش نمایشی این جشنواره نیز شامل اجرای یکی از بازی های بومی و محلی، نمایشگاه صنایع دینی و سوغات، پخت نان و غذای محلی و موسیقی اقوام است.

شهردار خمین گفت: بازی های بومی و محلی ابزار مناسبی برای پرورش روان، فکر، اجتماع و جسم است که با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هر منطقه از کشور بازی های مختص به خود را دارد.

شهرستان خمین دارای ۱۸۰ روستا است و ۱۲۰ بازی بومی محلی خاص روستاها در این شهرستان شناسایی شده است.

/۶۰۱۳/۹۹۳۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان کشور بازی زنان سوغات مردان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان