Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان بنادر در راستای حمایت از تولید داخلی از تجاری سازی تجهیزات تولیدی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع حمایت می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در بازدید از بخش های مختلف طراحی و ساخت انواع تجهیزات دریایی و خط تولید الکتروموتورهای مغناطیس دائم در صنایع وابسته به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، افزود: زمینه همکاری مناسبی در حوزه های مختلف با سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در صنایع دفاع، گفت: باید زمینه آشنایی فعالان بخش خصوصی مرتبط با تجهیزات دریایی تولید شده فراهم شود تا آنها بتوانند در فعالیت های خود از آنها استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این سازمان در راستای حمایت از رونق تولید ملی تسهیلاتی را برای تجاری سازی این تولیدات و ایده های خوب سازمان صنایع دریایی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به تولید انواع شناورهای سبک برقی در گروه صنایع دریایی شهید قربانی در اصفهان، گفت: این شناورها می توانند در برخی مناطق دریایی که از نظر زیست محیطی آسیب پذیرند مانند جنگل های حرا در جزیره قشم و همچنین زیستگاه های دلفین ها در جزیره هنگام و تالاب انزلی می توانند به کار گرفته شوند.

راستاد ادامه داد: از سیستم رانش جدید می‌توان در گردشگری و گردشگری صیادی به جای سیستم رانش چهار زمانه شناورهای موجود در تعاونی های گردشگری مانند کندالو و شیب دراز استفاده کرد و آنها را جایگزین شناورهای سنتی و فرسوده موجود کرد.

وی اظهار داشت: از این شناورهای الکتریکی سبک می‌توان برای تامین بخشی از ناوگان عملیاتی مورد نیاز سازمان بنادر همچون ناوگان یدک کش، ناوگان آتشخوار و شناورهای جستجو و نجات دریایی استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی و پیگیری اداره کل تأمین و توسعه تجهیزات این سازمان زمینه مناسبی برای استفاده از تجهیزات دریایی تولید شده در صنایع دریایی وزارت دفاع وجود دارد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محمد راستاد تولیدات دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشورهای ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

کد خبر 6095330

دیگر خبرها

  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد