Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@15:07:53 GMT

هک شدن اطلاعات بانکی 106 میلیون نفر

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۷۸۴۸

هک شدن اطلاعات بانکی 106 میلیون نفر

خبرگزاری آریا - اطلاعات مالی 106میلیون نفر از مشتریان بانک کپیتال وان در آمریکا که 6میلیون از آنها کانادایی هستند توسط یک هکر که در حال حاضر تحت تعقیب است هک شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مظنون ، تامپسون مهندس نرم افزار 33ساله اهل سیاتل است که در روز دوشنبه گذشته به دفتر دادستانی آمریکا احضار شد.
طبق شکایتی که در دادگاه منطقه سیاتل ثبت شده است تامپسون اطلاعات مربوط به هک خود را منتشر کرده است و کاربری از روی این اطلاعات متوجه اشتباهی که رخ داده شده و به کپیتال وان اطلاع داده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات قضایی توانستند با استفاده از اطلاعاتی که خود او با نام کاربری خودش منتشر کرده بود او را پیدا کرده و دستگیر کنند و کپیتال وان در این مورد می گوید تا 19ماه جولای متوجه این موضوع نشده بوده است.
پیش بینی می شود که این اتفاق خسارتی 100تا 150میلیون دلاری به بانک کپیتال وان زده باشد.
هکر نتوانست به شماره هکارت های اعتباری کاربران دسترسی پیدا کند ولی حدود 140،000شماره تأمین اجتماعی و 80،000شماره حساب بانکی مرتبط به خطر افتاد و توانست به شماره تلفن کاربران دسترسی پیدا کند و نزدیک یک میلیون حساب بیمه و رمز و حسابهای بانکی کاربران کانادایی هک شد.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، این شرکت اعلامم کرد که 700میلیون دلار در جهت نقض سیستمی که باعث افشا اطلاعات نزدیک به 147میلیون نفرشده است پرداخت خواهد کرد به طوری که نه تنها اطلاعات100میلیون نفر هک شده است بلکه اطلاعات 47میلیون کاربر مرتط=بط با آنها نیز در معرض خطر قرار گرفته است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز