Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:27:03 GMT

بانک کپیتال وان: اطلاعات ۱۰۰ نفر میلیون آمریکایی هک شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۷۱۰۶

بانک کپیتال وان: اطلاعات ۱۰۰ نفر میلیون آمریکایی هک شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، بانک «کپیتال وان فیننشال کراپ»، از هک شدن اطلاعات خصوصی (شامل آدرس و نام) ۱۰۰ میلیون آمریکایی و ۶ میلیون کانادایی توسط هکری که در حال حاضر دستگیر شده است، خبر داد.

مظنون دستگیر شده  خانمی ۳۳ ساله است و قبلا مهندس نرم‌افزار یک شرکت فناوری در سیاتل بوده است.

این اتفاق بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار هزینه در سال ۲۰۱۹ ایجاد خواهد کرد که بیشتر آن مربوط به هشدار دادن به مشتریان، نظارت بر حساب‌ها و پشتیبانی‌های قانونی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رویترز، فرد هکر نتوانسته است به شماره حساب‌های کارت اعتباری دسترسی پیدا کند، اما حدود ۱۴۰ هزار شماره امنیتی اجتماعی (شماره‌ای مانند کد ملی در آمریکا) و ۸۰ هزار شماره حساب بانکی مرتبط با آن در این فرآیند، به دست هکر افتاده است. اطلاعات شخصی دیگری هم که شامل شماره تلفن افراد و میزان اعتبار حساب‌های آنها می‌باشد، هک شده‌اند.

در جریان این هک، همچنین ۱ میلیون شماره بیمه اجتماعی مشتریان کارت‌های اعتباری کانادایی لو رفته است.

دفتر دادستانی آمریکا اعلام کرد که هکر کپیتال وان توانسته است از طریق فایروال شبکه این بانک که تنظیمات آن به درستی انجام نشده بود، به این داده‌ها دسترسی پیدا کند.

سهام بانک کپیتال وان پس از انتشار این اخبار ۴ درصد سقوط کرد.

کد خبر 4680318

منبع: مهر

کلیدواژه: هکرها کانادا دستگیری هکر ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک آمریکایی «ریپابلیک فرست» اعلام ورشکستگی کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تمامی ۳۲ شعبه بانک «ریپابلیک» در نیوجرسی، پنسیلوانیا و نیویورک از روز شنبه یا دوشنبه به عنوان شعبه‌های بانک «فولتون» بازگشایی خواهد شد. قیمت سهام بانک «ریپابلیک»، از کمی بیش از ۲ دلار در ابتدای سال به حدود یک سنت در روز جمعه کاهش یافته است و ارزش بازار آن کمتر از ۲ میلیون دلار شد.

این بانک پنجمین بانک آمریکایی‌ست که ورشکسته می‌شود. سال گذشته ۳ بانک آمریکایی «سیلیکون ولی»، «سیگنیچر» (Signature Bank) در ماه مارس ۲۰۲۳ و «فِرست ریپابلیک» (First Republic Bank) در ماه می‌ورشکست شدند. تعطیلی بانک «سیگنیچر» چند روز بعد از دستور تعطیلی بانک «سیلیکون ولی» اتفاق افتاد. یک هفته پیش از آن هم بانک سیلورگِیت (Silvergate Bank) اعلام کرده بود به طور داوطلبانه بانک خود را منحل می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • بانک آمریکایی «ریپابلیک فرست» اعلام ورشکستگی کرد
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟