Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مودودی امروز (سه‌­شنبه) در نخستین نشست هم‌­اندیشی حمایت حقوقی و قضایی از تجارت خارجی کشور که در سالن خلیج فارس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، بیان کرد: این ۸۰ شرکت حدود ۷۰ درصد از صادرات کشور را انجام می­‌دهند که نشان‌­دهنده محدود بودن تعداد آن­‌هاست.

سرپرست سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: در شرایط جنگ اقتصادی، درآمدهای ارزی کشور به حداقل رسیده و تنها راه برون­ رفت از این دوران، استفاده حداکثری از ظرفیت‌­های موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این دوره باید برخی ضوابط را به شکل متفاوتی به کار گیریم، ادامه داد: همواره یکی از دغدغه­‌های بخش خصوصی و دولتی این بوده که آیا اقدامات ما بعدها پیگرد حقوقی و قضائی دارد یا خیر؟

مودودی وضعیت صادرات کشور را غیرحرفه‌­ای ارزیابی کرد و گفت: سهم صادرات غیرنفتی در ۲۰ سال گذشته کمتر از سه میلیارد دلار بوده که اکنون به حدود ۴۴ میلیارد دلار رسیده است، با این حال هنوز از نظر سبد صادراتی و تعداد صادرکنندگان حرفه‌­ای با محدودیت مواجه هستیم.

به گفته سرپرست سازمان توسعه تجارت، تنها ۱۳۰ قلم کالا حدود ۲۷ میلیارد دلار از سبد صادراتی ما را تشکیل می‌­دهند که نشان‌­دهنده آسیب­‌پذیری اقلام صادراتی است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران