Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@23:20:31 GMT

توصیه‌های آیت‌الله جنتی درباره انفاق در راه خدا

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۹۷۷۹

توصیه‌های آیت‌الله جنتی درباره انفاق در راه خدا

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام و‌المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر امروز(سه‌شنبه، 8 مرداد) به همراه مدیر‌عامل بنیاد و تعدادی از خیرین با آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در محل این شورا دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله جنتی ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک ایام متبرکه ذی‌الحجه که ماه دعای عرفه، عید قربان و عید غدیر است، گفت: باید از برکات این ماه به خوبی بهره‌مند شویم و بیشتر به خدا توجه کنیم، چون هر چه داریم از خدا داریم و اگر رابطه ما با خدا خوب شد، امور اصلاح می‌شود والا ضرر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه آیات متعدد قرآن راجع‌به انفاق توصیه‌هایی دارد، گفت: قرآن به انفاق در راه خدا دعوت می‌کند؛ چراکه هر چه در این راه پرداخت شود در عوض چندین برابر در دنیا و آخرت پس داده خواهد شد.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه در کشور ما حضرت علی علیه‌السلام نباید مظلوم واقع شود، اظهار داشت: الحمدالله مردم ایران عشق و علاقه خود را به اهل بیت علیهم‌السلام نشان داده‌اند و هر جا آثاری از اهل بیت علیهم‌السلام بوده، اظهار علاقه کرده و در این راه سخاوتمندانه کمک کرده‌اند.

آیت‌الله جنتی افزود: مردم ایران عاشق حضرت علی علیه‌السلام هستند و این مملکت خانه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است و بنیاد بین‌المللی الغدیر که حضرت آیت‌الله خزعلی بنیانگذار آن بود ـ خداوند او را با امیر مؤمنان محشور بدارد ـ با کمک خیرین محترم توانستند این بنیاد را در داخل و خارج از کشور به خوبی راه‌اندازی کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی الغدیر با همت بلند خیرین و دست‌اندرکاران آن، الآن بنیاد قدرتمندی شده است، افزود: در این وضعیت که مشکلات اقتصادی با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان تبدیل به مشکل عام شده است، این بنیاد با کمک شما خیرین به کار خود ادامه می‌دهد و انشاءالله رو به رشد است.

دبیر شورای نگهبان در پایان از زحمات حجت‌الاسلام صدیقی که مسئولیت بنیاد بین‌المللی الغدیر را دارد تقدیر و تشکر کرد و گفت: انشاءالله بتوانیم کمکی در این راه داشته باشیم تا در روز قیامت در برابر حضرت علی علیه‌السلام سرفراز باشیم.

همچنین حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری که به نمایندگی از ایشان در این جلسه حضور داشت، در سخنانی با بیان اینکه داستان غدیر از افتخارات ما شیعیان است، گفت: افتخار دارم در این جلسه‌ای که مربوط به امیرالمؤمنین است توانستم شرکت کنم و از بیانات حضرت آیت‌الله جنتی استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه نقش اقتصاد در فقه اسلامی نقش عظیمی است، به شرایط کنونی کشور با توجه به محاصره اقتصادی و تحریم اشاره و تأکید کرد: عزیزانی که توان مالی دارند و می‌توانند، باید در راه خدا انفاق کنند، البته عزیزان زیادی هستند که بدون نام و نشان از مال که هیچ، از جان خودشان نیز می‌گذرند؛ نمونه آن هم سیل اخیر در ابتدای سال بود که از اقصی نقاط کشور مردم متدین خودشان آمدند و یا مالشان را فرستادند و کمک و دستگیری کردند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدی‌گلپایگانی به خیرین حاضر در جلسه، گفت: شما خیرین محترم با امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام معامله می‌کنید، شخصیتی که یکی از القاب ایشان قسیم النار و الجنه است و دست شیعیان و دوستان خود و شما را انشاءالله خواهد گرفت؛ لذا باید به روزی اندیشید که دیگر دست ما از این دنیا کوتاه شده و روز مباداست.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه

فراخوان نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با هدف تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات بخش در کربلا به عنوان ظرفیت‌های اثرگذار برای تهییج فطرت‌ها در جهت رسیدن به آرمان‌های حسینی، منتشر شد.

به گزارش ایسنا، نخستین،سوگواره بین المللی سفینه النجاه با هدف تبیین و آشکار سازی نیروهای نجات بخش در کربلا و به کارگیری هنر به مثابه ابزار در جهت ابلاغ پیام نجات خلق با کشتی نجات حسین ابن علی علیه السلام و همچنین اثبات نیاز کنونی شیعه و آحاد جامعه بشری در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا و ایجاد فضایی برای اشتراک گذاری دیدگاه‌ها، جذب متخصصان برجسته حوزه های مختلف و تشویق پژوهشگران به تحقیق در زمینه های نو و نیز افزایش آگاهی مردم در زمینه آرمان‌های مهدویت و جریان سازی در جامعه منتشر شد.

این سوگواره در بخش های علمی، ادبی و هنری با موضوعیت "پیراهن معظم حضرت سیدالشهداعلیه السلام" در ۱۲ محور برگزار می شود و آثار مربوطه در زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو خلق خواهند شد.

بر اساس این فراخوان، هنرمندان تا تاریخ اول محرم الحرام ۱۴۴۶ فرصت دارند نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود در پایگاه سوگواره بین المللی سفینه النجاه به نشانی www.al-nejat.com اقدام کنند.

همچنین هنرمندان محترم می‌توانند در مسیر خلق اثر، برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با اسناد تاریخی و معرفتیمربوط به "پیراهن معظم سیدالشهدا علیه السلام" به نشانیwww.atigh.org مراجعه کنند.

متن فراخوان این سوگواره بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

"پیراهن معظم حضرت سیدالشهدا علیه السلام، پرچم برافراشته قیام قائم عجل الله تعالی فرجه;عطر ظهور در سوگواره جهانی سفینة النجاة"

به حول و قوّه الهی، سوگواره جهانی سفینه النجاة آغازی ست برای پاسخ به مهم ترین آرزو و بلکه نیاز فطری بشر یعنی نجات از هرگونه درد، رنج و نابودی.

سوگواره بین المللی سفینه النجاه فرصتی است برای عرض تعظیمی نو به بارگاه بلند مرتبه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام. هماره قلب ما با احساس نیاز به رکوع خاضعانه به این دردانه بی مثال حق، در پی بهانه ایست برای جلوه گر شدن خود، تا شاید در حین این رکوع به حقیقت سجده رسیده و جوهر عبودیت را در خود یافته به کنه ربوبیت رهسپار شود.

پیراهن معظم پدر بندگی، امروز اجازت بر جلوه گرفته تا شاید جای خالی تصویر تام عاشورا را در هزاران هزار ایام و روزگاران پر کند و چشم آخرالزمانی ها را در پیدایش قبله ای برای اظهار وجود، روشن کند.

پیراهن حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پرچم قیام صاحب ماست، پس با این نماد تام مظلومیت می توانیم جهان را به توجه ، تدبر و خضوع دعوت کنیم.

«جهانیان تشنه هستند، تشنه حقیقت حسینعلیه السلام»

خادم مسیح حسین، حضرت علی اصغرعلیه السلام 

اهداف برگزاری سوگواره

_ تبیین و آشکار سازی نیروهای نجات بخش در کربلا به عنوان ظرفیت های اثر گذار برای تهییج فطرت ها در جهت رسیدن به آرمان های حسینی

_ استفاده مطلوب از ذوق و استعداد های هنری و به کارگیری هنر به مثابه ابزار در جهت ابلاغ پیام نجات خلق با کشتی نجات حسین بن علی علیه السلام

_ اثبات نیاز کنونی شیعه و آحاد جامعه بشری در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا ، جغرافیای نجات بخش

_ ایجاد فضایی برای ارتباط و اشتراک گذاری تجربه و دیدگاه ها و جذب متخصصان برجسته حوزه های مختلف

_ تشویق پژوهشگران به تحقیق در زمینه های نو و افزایش آگاهی و دانش مردم در زمینه آرمان های مهدویت

_ جریان سازی در جامعه و در میان گروه های مختلف از طریق آگاهی بخشی به ایشان در موضوعات مطرح شده

دامنه برگزاری: بین‌المللی

زبان ها: فارسی ، عربی ، اردو ، انگلیسی ، آذری

محورها و موضوعات سوگواره

هرساله این سوگواره مختص به موضوعی می باشد و به فضل الهی امسال با موضوع :

"پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام " برگزار خواهد شد.

۱_نزول پیراهن از بهشت و قبول توبه ی

آدم،علیه السلام به واسطه این پیراهن

۲_سیر و اسفار این پیراهن در میان انبیای عظام و نجات همه ی ایشان به واسطه این پیراهن

۳_نزول پیراهن در هنگام به آتش افتادن حضرت ابراهیم،علیه السلام،و نجات ایشان

۴_شفای چشمان حضرت یعقوب علیه السلام به واسطه  این پیراهن

۵_نجات حضرت یونس،علیه السلام از شکم ماهی به واسطه این پیراهن

۶_تحویل پیراهن به حضرت زینب سلام الله علیها توسط حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها ، سه روز پیش از شهادتشان جهت ارسال به کربلا

۷_به غارت بردن پیراهن در روز عاشورا

۸_بازگرداندن پیراهن به اهل بیت علیهم السلام پس از تقاضای امام سجاد،علیه السلام در شام

۹_پیراهن نزد حضرت صاحب،علیه السلام در هنگام ظهور و پوشیدن این پیراهن توسط ایشان

۱۰_اهتزاز پیراهن امام حسین علیه السلام از اول ماه محرم از عرش

۱۱_اعلام زمان ظهور برای حضرت صاحب علیه السلام به واسطه جوشش خون از این پیراهن در شب ظهور

۱۲_تظلّم حضرت صدّیقه کبری علیه السلام در روز قیامت با پیراهن خونین سیدالشهدا علیه السلام

بخش های مختلف سوگواره:

۱_بخش علمی

۲_بخش هنری

۳_ بخش ادبی

۱_بخش علمی :

مقاله علمی ، پایان نامه ، رساله و...

۲_بخش هنری:

هنرهای دیجیتال ( طراحی گرافیکی،پوستر،تصویرسازی و نقاشی دیجیتال،موشن گرافیک و تولید هنری با استفاده از فناوری های مدرن )

هنرهای مرتبط بارسانه ( فیلم کوتاه ۳دقیقه ای، فیلمنامه نویسی، مستند، نماهنگ، پادکست، تولید موسیقیبرای تولیدات رسانه ای )

فتوگرافی ( عکاسی، تصویربرداری در ابعاد مختلف از عکس های خبری گرفته تا هنری )

هنرهای تجسمی ( نقاشی، مجسمه سازی و... )

۳_بخش ادبی:

شامل: شعر (قالب های مثنوی، غزل، قصیده، قطعه،دوبیتی، رباعی، ترجیع بند، مستزاد، مسمّط، ترکیببند، ترجیع بند) ، متن ، قطعه ادبی و...

۴_بخش ایده و طرح:

این بخش این فرصت را به علاقه مندان می دهد تا طرح ها و ایده های خود را در زمینه ی موضوعات سوگواره ارائه کنند.

در واقع هدف از این بخش ، ایجاد خلاقیت و نوآوری در زمینه های مذکورمی باشد.

جوایز

نفرات برگزیده هر بخش: سفر زیارتی کربلای معلی، تندیس نجات، سکه تمام بهار آزادی

نفرات شایسته تقدیر هر بخش: سفر زیارتی کربلای معلی، ربع سکه بهار آزادی

زمان بندی:

مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا اول محرم الحرام ۱۴۴۶

متقاضیان محترم برای ثبت نام و ارسال آثار به سایت رسمی سوگواره بین المللی سفینه النجاه به نشانی

www.al-nejat.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • شهر قم غرق در عزا و ماتم شهادت رئیس مذهب جعفری+ فیلم و عکس
  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع) 
  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • درس اخلاق | چرا باید صابر باشیم؟