Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛امیر ارجمند معاون میراث فرهنگی استان قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: بنای تاریخی امامزاده سلطان علاء الدین واقع در۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج روستای علاء الدین، از آثار ارزشمند مربوط به دوره صفویه است که به منظور حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی، مذهبی و جلوگیری از تخریب و وارد آمدن آسیب بیشتر به بخش‌های مختلف آن پروژه ساماندهی و مرمت این بنا توسط این اداره کل آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول اظهار داشت: در پروژه مرمت این بنای تاریخی اقدام‌هایی چون بازسازی کف سکوها و پله‌های اطراف بنا شامل تخلیه بندهای قدیمی و بندکشی مجدد و برچیدن بخش‌های آجری فرسوده سطوح عمومی و اصلاح و اجرای مجدد، بازبینی، پاکسازی و مرمت کانال‌های دفع رطوبت، ساخت و نصب پنجره ها مطابق با الگوی قدیمی، اصلاح ناودان‌ها و اجرای مجدد آنها تحت نظارت کارشناسان مرمت در حال انجام است.مرقد امامزاده سلطان علاء الدین در ۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج و بر روی صفه ای به ارتفاع یک متر ساخته شده است.ایوان بلند ورودی با پوشش کاربندی به فضای داخل بقعه می‌رسد که پلان چلیپایی آن را چهار اتاق کوچک کامل می‌کند . این بنا در تاریخ ۹/۸/۷/۷ با شماره ۲۱۳۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین پوشش صنایع دستی و گردشگری معاون برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از دیوارکشی و ساماندهی آرامستان شیخ شهاب‌الدین محله آزادان خبر داد و گفت: این پروژه شامل دیوارکشی محوطه، ساماندهی محوطه، بدنه‌سازی و ساماندهی فضای آرامستان و بتن قبور است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به درخواست اهالی محله آزادان این منطقه و رفاه حال شهروندان، اطراف این آرامستان به‌زودی توسط شهرداری دیوارگذاری خواهد شد.

وی افزود: این پروژه شامل دیوارکشی محوطه، ساماندهی محوطه، بدنه‌سازی و ساماندهی فضای آرامستان و بتن قبور در مدت زمان چهار ماه در مرحله تحویل زمین و آغاز به‌کار است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

قاضی‌عسگر با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: محصورکردن آرامستان شیخ شهاب‌الدین محله آزادان برای صیانت از اموات، کنترل تردد و توسعه و فضاسازی مناسب و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان از اهمیت بسزایی برخوردار است و منطقه ۹ شهرداری برای اجرا و اتمام این پروژه تلاش خواهد کرد.

کد خبر 750725

دیگر خبرها

  • صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • آغاز مجدد بارش‌ها در خوزستان از امشب
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب