Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های پس از انقلاب، تلاش‌های زیادی در جهت بهبود وضعیت بهداشت و سلامت در کشور انجام شده است کما اینکه سن امید به زندگی از ابتدای انقلاب تاکنون از ۵۵ سال به ۷۵ سال ارتقاء یافته است. تاریخ انتشار: 19:16 - 08 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۷۷۰۹

گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علی لاریجانی امروز با نمایندگان سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره کنترل مصرف مواد دخانی در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس شورای اسلامی کاهش مصرف مواد دخانی را هدف‌گذاری کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خوشامدگویی به نمایندگان سازمان بهداشت جهانی گفت: اینکه مسئولان حوزه بهداشت و درمان ایران با سازمان بهداشت جهانی ارتباط و تعامل مستمر دارند، برای کشور مفید و سازنده است به ویژه آن که در سال‌های پس از انقلاب، تلاش‌های زیادی در جهت بهبود وضعیت بهداشت و سلامت در کشور انجام شده است کما اینکه سن امید به زندگی از ابتدای انقلاب تاکنون از ۵۵ سال به ۷۵ سال ارتقاء یافته است.

وی یادآور شد: قوانین سودمند و کارآمدی در جهت تأمین بهداشت و سلامت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و مالیات سنگینی برای مواد دخانی وضع شده است. حتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده برای دخانیات مالیات اضافه منظور شده است و هر سال نیز در قانون بودجه مالیات این بخش افزایش پیدا می‌کند.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: تجربیات سازمان بهداشت جهانی در حوزه کاهش مصرف دخانیات مفید است و البته استفاده از این تجربیات باید با الگوی بومی و منطبق با شرایط جغرافیایی ایران صورت گیرد تا به آسیب‌هایی از جمله قاچاق دامن نزند.

نائوکو یاماموتو دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز در این دیدار ضمن تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی برای فرصتی که در اختیار آن‌ها قرار داده است، گفت: تلاش گسترده ایران در حوزه بهداشت و تأمین سلامت عمومی را می‌ستاییم و اقدامات ایران در حوزه سیاست‌گذاری بهداشت اولیه و نظام سلامت را موثر و تحول آفرین می‌دانیم.

به گزارش خانه ملت، وی با بیان اینکه رویکرد ایران را در حوزه بهداشت عمومی جهان پیش‌رو تلقی می‌کنیم، یادآور شد: سیاست ایران در حوزه بهداشت و سلامت به ویژه کاهش ۳۰ درصدی مصرف سیگار و تنباکو تا سال ۲۰۲۵ را ارج می‌نهیم.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر سال گذشته تصمیمات خوبی در حوزه کاهش مصرف دخانیات اتخاذ شد و جلسات بلندپایه‌ای برای ۱۴ گام مبارزه با مصرف محصولات دخانی برگزار گردید که ایران نقش کلیدی در آن مذاکرات داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لاریجانی مصرف مواد دخانی بهداشت سلامت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ مسئول سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: در این نشست ابعاد مختلف سلامت روانی، اجتماعی، سلامت معنوی و آسیبهای اجتماعی که می‌تواند به سلامت خانواده وارد شود و از طریق فضای مجازی تأثیرات روانی و اثرات مخربی بر روی خانواده داشته باشد، مورد بحث قرار وبررسی گرفت.

خانم تاج الدینی افزود: جامعه دانشگاهی و سفیران دانشجویی می‌توانند به عنوان بازوان سلامت در ارتقای سلامت روانی و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک شایانی به خانواده ها بکنند.

رضا تقی زاده، رابط سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هم در این نشست، با بیان اینکه  ارتقاء سواد سلامت دانشجویان و آموزش خود مراقبتی، محور اصلی این نشست بود، گفت: آشنایی و ارتقاء سطح دانش دانشجویان از سلامت روان و شناخت ابعاد مختلف سلامت روان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نشست برای سفیران دانشجویی بود.

در این نشست تخصصی ، چالش های حوزه سلامت و راهکارهای عملی برون رفت از آن به دانشجویان ارائه شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی