Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:57:27 GMT

ایجاد شهر هوشمند نیاز به موج آفرینی در جامعه دارد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۰۸۶۴

ایجاد شهر هوشمند نیاز به موج آفرینی در جامعه دارد

اکرم فداکار روز سه شنبه در جلسه شورای فناوری استان اظهار کرد: برای ایجاد شهر هوشمند و اهداف آن باید ساز و کار واحدی داشته باشیم تا بر اساس آن همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه عمده مشکل در تحقق شهر هوشمند در حوزه اجراست،افزود: باید بررسی شود  چرا ایجاد شهر هوشمند که دغدغه استاندار و مسئولان است محقق نمی‌شود که دلیل اصلی آن نبود دغدغه در همه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار یزد توجه به شهر هوشمند را به عنوان امری تکنیکال و فنی اشتباه عنوان کرد و ادامه داد: مهمترین هدف در ایجاد شهر هوشمند استفاده از ابزار و تکنیک‌ها برای رسیدن به رفاه و راحتی مردم است.  

فداکار تأکید کرد : اگر سیستم‌ها هوشمند شود فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلفی همچون مجوزهای مسکن و ساخت و ساز و استعلام‌های آن و کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون ماده ۱۰۰ تسهیل می‌شود و می‌توان شاهد ارتقاء حقوق شهروندی در این بخش‌ها بود.

وی در عین حال یکی از راهکارهای تحقق شهر هوشمند را مدیریت و نقطه تماس واحد برای حل اختلاف میان بخش‌های مختلف بویژه واحدهای شهرداری عنوان کرد و گفت: البته این مدیریت یکپارچه نباید به منزله انحصار در تصمیمگیری تلقی شود و باید این مجموعه بتواند با تعامل با سایر بخش‌ها ، نتیجه گیری واحد درباره یک موضوع انجام دهد.

معاون استانداری یزد با بیان اینکه نشست امروز با هدف رسیدگی به چالش‌های اجرای پروژه شهر هوشمند و ارائه راهکارهایی در این زمینه برگزار شد، تصریح کرد: طرح مکانیزه کردن پروانه‌ها در راستای کاهش مراجعه مردم به شهرداری، رفع چالش‌های سرمایهگذاری در طرح شهر هوشمند و جذب هرچه بیشتر سرمایهگذار از جمله طرح‌های حیاتی در حوزه شهری است که در این نشست بررسی شد.

فداکار در پایان گفت: باید تلاش شود در پروژه‌های شهر هوشمند و فراخوان‌ها ، در کنار استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ ، توجه ویژه ای به توانمندی شرکت‌های بومی استان با وجود توان کم مالی نیز صورت گیرد .

شهر هوشمند ( Smart City ) به شهری گفته می‌شود که براساس آخرین نظریه‌های تکامل یافته مدیریت شهری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای ۶ معیار اصلی حکمروایی هوشمند، شهروند هوشمند، محیط زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند باشد. 
در واقع شهر هوشمند منطقه‌ای شهری است که از انواع مختلف سنسورهای الکترونیکی برای جمع ‌آوری اطلاعات و تحلیل آن‌ها استفاده میکند که این اطلاعات برای مدیریت داراییها و منابع شهری کارآمد است. 

شهر هوشمند با ترکیب و تعامل بسیاری از مجموعه‌های شهری شکل می‌گیرد و محصول همسویی سرمایه‌های انسانی، سرمایه‌های اجتماعی و زیرساخت‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات برای دستیابی به زندگی با کیفیت بالا و اقتصاد پایدار است.

۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به‌صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب ۴۱ آب‌نمای این منطقه از شبکه آب‌رسانی شهری نیست.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آب‌نماها در شهر اظهار کرد: استفاده از آب‌نما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش می‌شود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است همچنین آب‌نما با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، می‌تواند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آن‌ها بزداید.

وی افزود: علاوه بر عنصر آب به‌عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری مور استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۴۱ آب‌نما در سطح این منطقه تصریح کرد: در راستای احترام به مردم شهر آب‌نماهایی بنا به موقعیت مکانی همچون بوستان‌ها، معابر و یا تقاطع‌ها ایجاد شده است که موجب کاهش تنش‌های مردمی می‌شود، به‌طور مثال در محل تقاطع جای توقف خودرو پشت چراغ قرمز، روشنی آب‌نما موجب شده است راننده و سرنشینان خودرو با آرامش دقایق را سپری کنند.

محمدحسینی ادامه داد: آب‌نماهایی که در بوستان‌ها احداث می‌شود، با مساحت بیشتر با نمایش مطلوب پرتاب آب همچنین وجود نیمکت‌هایی در اطراف آن محیطی دلنشین را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش‌بخشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نگهداری آب‌نماها گفت: با توجه به فعال بودن آب‌نماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دوره‌ای آب‌نماها در برنامه‌های این منطقه قرار می‌گیرد؛ از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون رنگ‌آمیزی و نوسازی تأسیسات برق و آب‌رسانی نیز جزو فعالیت‌های همکاران اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب آن از شبکه آب‌رسانی شهری نیست، همچنین آلودگی آب داخل آب‌نما موجب شده است هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار نیاز به تعویض آب داشته باشد که متذکر می‌شویم تعویض آب با کف‌کش است و برای مصرف مجدد به فضاهای سبز شهری هدایت می‌شود.

کد خبر 748612

دیگر خبرها

  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد