Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری آناتولی؛ هیئت کمک‌رسان سازمان ملل در افغانستان در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: در نیمه نخست سال 2019 میلادی در پی درگیری‌ها در مناطق مختلف افغانستان، 2466 غیرنظامی مجروح شده‌اند.

بنابر این گزارش، در همین مدت 1366 غیرنظامی افغانستانی نیز در درگیری‌ها کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، کشته‌شدگان و مجروحان عملیات نیروهای دولتی و ائتلاف بین‌المللی 37 درصد از کل تعداد جان‌باختگان و مجروحان را تشکیل می‌دهد.

همچنین بر اساس این گزارش، حملات طالبان و گروه‌های مخالف دولت افغانستان باعث کشته شدن 52 درصد از این کشته‌شدگان بوده است.

تعداد کشته‌شدگان و مجروحین غیرنظامی در نیمه نخست 2019 در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 27 درصد کاهش داشته، اما تعداد قربانیان غیرنظامی در عملیات‌های دولتی و ناتو 31 درصد افزایش داشته است.

همچنین عملیات نیروهای دولتی و ناتو موجب کشته شدن 717 غیرنظامی شده است که از این میان 144 نفر آنها زن و 327 نفر آنها کودک بوده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: افغانستان کشته شدگان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

به گزارش خبرآنلاین، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900148

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است