Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، بانک «کپیتال وان فیننشال کراپ»، از هک شدن اطلاعات خصوصی (شامل آدرس و نام) ۱۰۰ میلیون آمریکایی و ۶ میلیون کانادایی توسط هکری که در حال حاضر دستگیر شده است، خبر داد.

مظنون دستگیر شده  خانمی ۳۳ ساله است و قبلا مهندس نرم‌افزار یک شرکت فناوری در سیاتل بوده است.

این اتفاق بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار هزینه در سال ۲۰۱۹ ایجاد خواهد کرد که بیشتر آن مربوط به هشدار دادن به مشتریان، نظارت بر حساب‌ها و پشتیبانی‌های قانونی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رویترز، فرد هکر نتوانسته است به شماره حساب‌های کارت اعتباری دسترسی پیدا کند، اما حدود ۱۴۰ هزار شماره امنیتی اجتماعی (شماره‌ای مانند کد ملی در آمریکا) و ۸۰ هزار شماره حساب بانکی مرتبط با آن در این فرآیند، به دست هکر افتاده است. اطلاعات شخصی دیگری هم که شامل شماره تلفن افراد و میزان اعتبار حساب‌های آنها می‌باشد، هک شده‌اند.

 

در جریان این هک، همچنین ۱ میلیون شماره بیمه اجتماعی مشتریان کارت‌های اعتباری کانادایی لو رفته است.

دفتر دادستانی آمریکا اعلام کرد که هکر کپیتال وان توانسته است از طریق فایروال شبکه این بانک که تنظیمات آن به درستی انجام نشده بود، به این داده‌ها دسترسی پیدا کند.

سهام بانک کپیتال وان پس از انتشار این اخبار ۴ درصد سقوط کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا

تظاهرات‌ها علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه در ده‌ها دانشگاه آمریکایی در جریان است و در حال سرایت به کشورهای دیگر است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076626 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا
  • طعنه هواداران اینتر به یوونتوس با عدد 14 / عکس
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟