Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@00:17:07 GMT

رشد ۱۵ درصدی حضور گردشگر سلامت در کشور

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۲۰۳۳

رشد ۱۵ درصدی حضور گردشگر سلامت در کشور

سعید هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اکنون در زمینه جذب بیماران بین‌المللی در رتبه چهل و یکم دنیا قرار داریم و این در حالی است که کشور‌های هند و ترکیه سود خوبی از گردشگران سلامت به دست آورده‌اند و در این میان رتبه بسیار بهتری نسبت به کشور ما دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی ۳ ماهه اول ۹۸ تعداد ۱۷ هزار گردشگر سلامت در بیمارستان‌های سراسر کشور خدمات بهداشتی- درمانی دریافت کرده‌اند که خوشبختانه نسبت به سال قبل این آمار در حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره گردشگری وزارت بهداشت تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت توانمندسازی بیمارستان‌هاست تا این مراکز درمانی به صورت مستقیم اقدام به بازاریابی در بین کشور‌های منطقه برای جذب توریسم سلامت کنند.

بیشتر بخوانید: تا ۱۴۰۴ باید ۲ میلیون گردشگر سلامت جذب کنیم

وی بیان کرد: امروزه برای افزایش جذب گردشگران سلامت به شرکت‌های تسهیلگر جهت جذب بیمار بین‌المللی مجوز صادر شده و وزارت بهداشت مسیر ایمنی را برای جذب گردشگران سلامت طراحی کرده است تا بیماران از این مسیر وارد کشور شوند و پس از دریافت خدمات بهداشتی – درمانی مناسب به کشورشان برگردند.

هاشم‌زاده گفت: سال گذشته ۷۰ هزار گردشگر سلامت در بیمارستان‌های سراسر کشور خدمات بهداشتی – درمانی دریافت کرده‌اند که این آمار نسبت به سال ۹۶ افزایش یک و نیم برابر داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش

ایسنا/گیلان دو باب خانه بهداشت به مناسبت هفته ملی سلامت در شهرستان تالش افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه و در هفته ملی سلامت دو باب خانه بهداشت در روستای مسجد قاباقی چوبر و روستای کوهستانی بره پشت و تنکاب افتتاح شد.

ایرج موذن، فرماندار شهرستان تالش در حاشیه این افتتاح درباره جزئیات این طرح اظهار کرد: این خانه‌های بهداشت به مساحت ۱۴۴ متر مربع با اعتبار هر خانه ۴۶ میلیارد ریال افتتاح شد.

موذن افزود: تمام خدمات بهداشتی و درمانی به خانوارهای تحت پوشش این مناطق ارائه می‌شود.

همچنین سعید رستمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش ضمن تأکید بر لزوم بهره مندی آحاد جامعه از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و باکیفیت، اظهار کرد: امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه‌های بهداشت قرار دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش افزود: یک روز در هفته، پزشک عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت