Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا رسولی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از ضبط و معدوم سازی مقدار ۲۴ تن گوشت غیر قابل مصرف طی چهارماهه سالجاری در بخش کنترل و بازرسی لاشه های گوشت در کشتارگاه های استان همدان خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان اظهار داشت: در بخش واکسیناسیون مایه کوبی یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۵۱۰ نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک از جمله بیماری شاربن، لمپی اسکین، PPR و تیلریوز، تب برفکی، آبله، آنتروتوکسمی، قانقرایا، آگالاکسی وبروسلوز (تب مالت) و همچنین واکسیناسیون هاری درسگ‌های گله و صاحب دار به تعداد سه هزار و ۶۷۸ قلاده انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملیات خونگیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل وبروسلوز اعلام کرد: در گاو و گوساله تاکنون به تعداد ۷ هزار و ۱۲۰ رأس خونگیری انجام شده و در راستای مبارزه با سل گاوی تعداد ۱۲هزار و ۲۷۰ دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

رسولی بیان کرد: در بخش کنترل و بازرسی بهداشتی لاشه های گوشت در کشتارگاه های استان همدان نیز تعداد ۴۴ هزار و ۳۴۱ لاشه بازدید شد که مقدار ۲۴ هزار و ۳۲۵ کیلوگرم از لاشه های بازدید شده ضبط و معدوم شده است.

وی عنوان کرد: در بخش کنترل و بازرسی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان  همدان نیز تعداد ۵ میلیون و ۳۵۹ هزارو ۳۱۶ قطعه به وزن ۱۰ هزار و ۷۱۹ تن طیور بازرسی شد که تعداد ۳۳ هزار و ۱۷۴ قطعه به وزن ۵۰ تن غیرقابل مصرف و ضبط شده است.

وی از سم پاشی ۱۰۷هزار و ۱۱ رأس دام  و ۲۶۰ هزار و ۳۲۱ مترمربع جایگاه دام علیه بیماری های انگلی خبرداد و افزود: از ۴۵۵ واحد مرتبط با فعالیت های دامپزشکی اعم از درمانگاه، مرکز مایه کوبی، داروخانه، مراکز بخش دارو و آزمایشگاه دامپزشکی بازدید و بازرسی به عمل آمده است.

رسولی اظهار داشت: طی چهارماهه اول سالجاری تعداد ۸۹۰ مجوز بهداشتی قرنطینه ای از مقصد همدان به سایر استان ها و تعداد ۴ هزار و ۲۱۱ مجوز وارده از مبدأ سایر استان ها به مقصد همدان توسط واحد قرنطینه این اداره کل صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان اعلام کرد: در مورد کنترل و بازرسی و نظارت برمواد خام دامی، بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در  استان همدان تعداد ۳۴هزار و ۴۷۴ مورد اماکن بازدید شده که میزان ۸۷هزار و ۵۱۷ کیلوگرم از فرآورده‌های بازرسی شده غیرقابل مصرف و ضبط شده که تعداد ۲۷۷ واحد متخلف نیز به مراجع قضایی ارجاع شدند.

وی گفت: مجموع کل پرونده های قضایی تشکیل شده به تعداد ۱۳۷ فقره بوده که بخش عمده ای از پرونده ها مربوط به موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی است که به مراجع ذیصلاح معرفی و تعداد ۲۸۰ پرونده تخلف نیز به اداره تعزیرات حکومتی استان همدان ارجاع و تعداد ۱۱۸ مرکز متخلف عرضه مواد خام دامی با گزارش بازرسان بهداشتی دامپزشکی، توسط اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی استان پلمب شده است.

کد خبر 4681406

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی همدان واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان