Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@17:18:26 GMT

وزیر صمت: قیمت خودرو کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۲۵۶۵

وزیر صمت: قیمت خودرو کاهش می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در هفته های اخیر قیمت خودرو سیر کاهشی داشته و مطمئن باشید ما هم با افزایش قیمت برخورد خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، رضا رحمانی  وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات در حال پیگیری قیمت مرغ هستند، راجع به قیمت روغن موتور، اظهار داشت: ارائه قیمت بیشتر از مصوبه ستاد تنظیم بازار، بدون تردید خلاف است و حتما برخورد میدانی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کوتاهی دولت در مهار گرانی علی‌رغم همت بانک مرکزی ثبت سفارش کالاهای اساسی گرفتار دعوای ۲ وزارتخانه

رحمانی در خصوص برنامه جلوگیری از افزایش قیمت خودرو با بیان اینکه برنامه کلی تثبیت قیمت است، افزود: در این باره چندین اقدام لازم است که یکی از آنها تولید است. خوشبختانه در حال حاضر این امر بعد از نوسانات قیمت، نسبتا به حالت متعادلی رسیده و تولید مرتب در حال انجام است.

وی ادامه داد: با این وضع در هفته های اخیر قیمت خودرو سیر کاهشی داشته و مطمئن باشید ما هم با افزایش قیمت برخورد خواهیم کرد.

وزیر صنعت معدن تجارت در خصوص مجوزهای صنعت معدن به «رمز ارزها» با بیان اینکه هنوز مصوبه آن ابلاغ نشده است، گفت: تصمیم اولیه دولت این است که استخراج رمز ارزها به رسمیت شناخته شود اما بهره برداری از آن نه، یعنی تنها می‌توانند آن را استخراج و صادر کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی صنعت خودروسازی رضا رحمانی وزیر صمت قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت صعودی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از افزایش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان سعودی برای عرضه به مشتریانش در ماه ژوئن و کاهش امیدواری به برقراری آتش‌بس در غزه و درنتیجه بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه، قیمت معامله‌های آتی نفت خام روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) افزایش یافت.

قیمت معامله‌های آینده نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۸ و ۵۹ دقیقه به وقت گرینویچ با ۷۳ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۶۹ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۴ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش، با قیمت ۷۸ دلار و ۹۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

معامله‌های آینده هر دو نوع نفت خام شاخص هفته گذشته بیشترین کاهش را در سه ماه اخیر ثبت کرد. پس از آنکه سرمایه‌گذاران داده‌های ضعیف مربوط به اشتغال در ایالات‌متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره بانکی بانک فدرال رزرو آمریکا را ارزیابی کردند، قیمت نفت خام برنت بیش از ۷ درصد و نفت خام آمریکا ۶.۸ درصد کاهش یافت.

صرف ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت‌های نفت هم با آغاز مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه کاهش یافت.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: اخبار مربوط به تصمیم رژیم صهیونیستی به گسترش عملیات در رفح، احتمال توافق آتش‌بس را از مسیر خود خارج و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را دوباره شعله‌ور می‌کند. همچنین، هم‌زمان با بالارفتن قیمت‌های نفت، عربستان سعودی هم قیمت‌های رسمی فروش نفت خام خود را به مشتریان آسیایی، اروپای شمال غربی و مدیترانه در ماه ژوئن افزایش داد که این اقدام نشان‌دهنده پیش‌بینی رشد تقاضا در فصل تابستان است.

وارن پترسون، رئیس بخش تحقیقات کالای مؤسسه آی‌ان‌جی، در یادداشتی بیان کر: پس از افت بیش از ۷.۳ درصدی قیمت‌های نفت در معامله‌های هفته گذشته به‌دلیل کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، نفت خام شاخص برنت هفته معاملاتی جدید را با شرایط بهتری آغاز کرد و با افزایش قیمت همراه شد.

وی افزود: این رویداد پس از آن صورت می‌گیرد که هم‌زمان با کاهش عرضه نفت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، عربستان سعودی قیمت‌های رسمی فروش نفت خام را برای عرضه به بیشتر مشتریان خود در ماه ژوئن افزایش داد.

کد خبر 6098449 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه
  • مهمترین اخبار ۱۸ اردیبهشت/طرح جدید پلیس به عابران پیاده رسید
  • استقبال خاورمیانه از صنعت ساخت‌وساز جدید
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • قیمت نفت صعودی شد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم