Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سید محمد حسین سجادی دبیر ستاد فناوری نو و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در عرصه صنایع دستی در امر تولید توانمندی‌های خوبی در کشور داریم، باید فناوری را در حوزه تولیدات صنایع دستی به کاربگیریم تا آن محصول امکان عرضه در بازار‌های جهانی را پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد حسین سجادی اظهار کرد: پیگیری موضوعات صنایع دستی را در چند سال اخیر در معاونت علمی و فناوری رییس جمهور آغاز کردیم، یک هدف اصلی داریم که بتوانیم علم و فناوری را در همه حوزه‌ها تزریق کنیم.

دبیر ستاد فناوری نو و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رییس جمهور افزود: اگر روح فناوری به نگاه‌های سنتی اضافه نشود داشته‌های سنتی ما رو به زوال خواهد رفت، در تلاشیم که فناوری و نوآوری را در عرصه‌های مختلف از جمله صنایع دستی به خدمت بگیریم تا قابلیت بهتری پیدا کنند.

او اضافه کرد: در عرصه صنایع دستی در امر تولید توانمندی‌های خوبی در کشور داریم، اما آنچه باید اتفاق بیفتند بخشی در عرصه تولید است که باید فناوری را به خدمت بگیریم تا یک محصول صنایع دستی امکان عرضه در بازار‌های جهانی را پیدا کند.

او افزود: اینکه در عرصه صنایع دستی صاحب برنده جهانی شویم مسایلی است که با فناوری روز امکان پذیر است، پارک‌های علم پارک‌هایی هستند که میتوانند به شرکت‌ها و ارتقای کیفیت تولید کمک کند، خانه‌های صنایع خلاق، یکی از برنامه‌های محوری با همکاری معاونت صنایع دستی میتواند باشد.

دبیر ستاد فناوری نو و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رییس جمهور گفت: عرصه صنایع دستی، با این که عرصه مهمی برای کشور است، اما متاسفانه صنعتگران که اکثرا قشر کم درآمد جامعه هستند، آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفتند.

انتهای پیام/ع

در عرصه صنایع دستی توانمندی‌های خوبی در کشور داریم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد