Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@17:13:54 GMT

افتتاح دومین بانک شیر کشور در شیراز

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۴۰۰۳

افتتاح دومین بانک شیر کشور در شیراز

بهادر با اشاره به اهمیت تغذیه نوزادان از بدو تولد با شیراز مادر،گفت: تغذیه با شیر مادر در نخستین ساعت تولد و تداوم آن تا ۲ سالگی نوزادان و کودکان را از ابتلاء به بیماری‌ها در امان نگه می‌دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی بهادر»، امروز (چهارشنبه ۹ مرداد) در همایش «ترویج تغذیه با شیر مادر» از راه‌اندازی دومین بانک شیر کشور در شیراز خبر داد و گفت: ایجاد بانک شیر موضوع مهمی در کشور است که باید به آن توجه شود زیرا تغذیه با این شیر نوزادان را ایمن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: شیر مادر را از مهر مادر نمی‌توان جدا کرد و نباید اجازه داد تا تبلیغات شرکت‌های اقتصادی برای ترویج استفاده از شیر خشک نوزادان را از شیر طبیعی مادر محروم کند.

 

وی با اشاره به اهمیت آموزش به مادران در خصوص تغذیه با شیر طبیعی اظهار کرد: محرومیت نوزاد از شیر مادر ابتلاء به بیماری‌های متعددی را در پی دارد در حالیکه تغذیه با این شیر تا حد قابل توجهی از آمار مرگ و میر نوزادان می‌کاهد.

 

بهادر، افتتاح بانک شیر در بیمارستان حضرت زینب (ع) در شیراز را فرصتی مغتنم برای حمایت از مادران و نوزادان عنوان کرد و گفت: با برخورداری از شیرهای اهدایی که عملیات پاستوریزه و میکروب‌زدایی لازم بر آن صورت گرفته، نوزادانی که به هر دلیل امکان تغذیه با شیر مادر را ندارند از نعمت تغذیه با شیر طبیعی مادر برخوردار می‌شوند.

 

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها، متخصصان مامایی، پرستاران و غیره در ترویج تغذیه با شیر مادر بیان کرد: باید با یک مشارکت مطلوب و فرهنگ‌سازی بهینه در ترویج تغذیه نوزادان با این روش خدادای و پرفایده عمل کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گوشزد کردن اهمیت تغذیه با شیر مادر به مادران در ایجاد ارتباط عاطفی مادر و فرزند را مهم دانست و تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر به‌قدری مهم است که خداوند در آیات قرآنی نیز بر تغذیه حداقل 2 سال نوزاد از شیر مادر تاکید کرده است.

 

بهادر ابراز امیدواری کرد: همایش تغذیه با شیر مادر در ایجاد حساسیت در خانواده‌ها به‌ویژه مادران نسل جدید، موفق عمل کند.

 

 

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت روزنامه ها روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي مجلس مسجد آذربایجان غربی خبرگزاری شبستان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ره بانک شیر تغذیه با شیر مادر شیر مادر دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکنان لالیگا همراه مادرشان در زمین مسابقه!

بازیکنان ختافه شب گذشته به مناسبت «روز مادر در اسپانیا» همراه با مادرهای‌شان وارد زمین شدند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بازیکنان ختافه قبل از بازی با اتلتیک بیلبائو، جهت تقدیر از مادران خود با آنها وارد زمین شدند. این حرکت خلاقانه به دلیل روز مادر در اسپانیا توسط باشگاه طراحی شده بود که مورد استقبال و توجه رسانه های این کشور نیز قرار گرفت.

البته مادران بازیکنان ختافه به دلیل باخت دو بر صفر آنها، از فرزندان خود در پایان این بازی راضی نبودند. 

دیگر خبرها

  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • ادای احترام زیبای ختافه به مادران بازیکنان (عکس)
  • بازیکنان لالیگا همراه مادرشان در زمین مسابقه!
  • قدردانی بسیار خاص و متفاوت از مادران در لالیگا اسپانیا | روز مادر در استادیوم | ویدئو
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • به مناسبت روز مادر در اسپانیا؛ بازیکنان ختافه همراه مادران‌شان وارد زمین شدند / فیلم
  • نقش مهم رسانه ملی در ترویج فرزندآوری
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا