Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@06:27:02 GMT

ساخت اتصالاتی برای استفاده در دما و فشار بالا

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۴۳۴۲

ساخت اتصالاتی برای استفاده در دما و فشار بالا

اتصالات مانیسمان بنکن به دلیل کیفیت بالا و مناسبی که دارند در برابر فشار و دمای بالا مقاوم هستند. این اتصالات مستقیما از لوله‌های مانیسمان ساخته شده‌اند.

به گزارش «تابناک»، اتصالات بخش اصلی یک سیستم لوله کشی است که به منظور تغییر جهت، تغییر سایز و اتصال تجهیزات و شیرآلات دیگر استفاده می‌شود. اتصالات بنکن از جمله اتصالات جوشی موجود در بازار است که مطابق استانداردهای معتبری مانند ASTM، ASME و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تولید می‌شود. به طور جزئی‌تر استانداردهای ASTM A234 ASME B16.9  در ساخت اتصالات بنکن استفاده می‌شود. می‌توان اتصالات مانیسمان بنکن را در انواع اتصالات رده 40، اتصالات رده STD ، اتصالات رده SGP دسته بندی کرد.

اما اتصالات مانیسمان چگونه ساخته می‌شوند ؟

اتصالات مانیسمان بنکن مستقیما از لوله‌های مانیسمان ساخته می‌شوند. با اعمال گرماکاری و فشار لوله‌های مانیسمان به زانویی مانیسمان یا اتصالات مانیسمان دیگر تبدیل می‌شود. عدم وجود درز در اتصالات مانیسمان ریسک موجود در سیستم لوله کشی را کاهش می‌دهد.

اما اتصالات جوشی بنکن چه مزیتی برای سیستم لوله کشی دارند؟

اولین مزیت استفاده از اتصالات مانیسمان جوشی بنکن به موضوع نشتی برمی‌گردد. این اتصالات به دلیل اتصال مطمئنی که در محل لوله و اتصالات برقرار می‌کنند می‌توانند از نشتی جلوگیری کنند. اما چرا؟ اتصال جوشی مستقیما بین لوله و اتصال برقرار می‌شود و یک اتصال ساده با پیچ و مهره نیست. اگر از موضوع مقاومت در برابر نشتی این اتصالات به سرعت عبور کرد اتصالات جوشی بنکن مسیر یکنواخت تری برای سیال ایجاد کرده و افت فشار سیستم کاهش می‌یابد. لذا اتصالات بنکن را می‌توان اتصالاتی مقاوم و با وزنی مناسب دانست.

به طور خلاصه ویژگی‌های برجسته اتصالات مانیسمان بنکن در چند سطر آمده است:

اتصالات بنکن اتصالی محکم و قوی را ایجاد می‌کند. ساختار فلزی یکپارچه‌تری را ایجاد می‌کند و مقاوت ساختاری سیستم لوله کشی را افزایش می‌دهد.

اتصالات بنکن در رده‌های ضخامتی پایین نیز وجود دارد که وزن سیستم را کاهش می‌دهد. اتصالات جوشی بنکن در مقایسه با اتصالات ساکت ولد و اتصالات دنده ای هزینه کمتری داشته و به صرفه تر هستند. اتصالات مانیسمان بنکن نیاز به سرویس‌های دوره‌ای بسیار کمتری دارند.

آرایش انتهایی اتصالات جوشی بنکن چگونه است؟

اتصالات بنکن انتهایی V شکل و پخ زده مطابق استاندارد ASME B16.25 دارند. این آرایش انتهایی اجازه جوشکاری استاندارد و اتصالی محکم را در محل لوله مانیسمان می‌دهد.

SCHEDULE در اتصالات بنکن چه مفهومی دارد؟

قطر داخلی در لوله و اتصالات یک پارامتر بحرانی است. برای لوله‌های که انتقال دهنده‌ی سیالات با فشار بالا هستند ضخامت لوله نیز مهم است. ضخامت لوله با استفاده از SCHEDULE بیان می‌شود که هر چه بزرگ‌تر باشد ضخامت نیز بزرگتر است و متریال بیشتری در ساخت آن استفاده می‌شود. لذا SCHEDULE مفهومی مشابه را برای اتصالات بیان می‌کند.

اتصالات در یک سیستم لوله کشی از جمله نقاط ضعیف لوله محسوب می‌شوند پس باید در انتخاب آنها حساس‌تر بود. حتی اگر ضخامتی بیشتر از لوله برای اتصالات در نظر گرفته شود شاید کار اشتباهی نباشد.

آیا از اتصالات جوشی بنکن می‌توان در کنار هر لوله‌ای استفاده کرد؟

اتصالات بنکن باید در مطابقت با لوله‌های مانیسمان استفاده شود. اتصالات رده 40 در کنار لوله‌های مانیسمان رده 40 و اتصالات رده STD به لوله‌های مانیسمان رده STD متصل می‌شود. نمی‌توان اتصالات مانیسمان بنکن را به همراه لوله‌های سیاه درزدار استفاده کرد زیرا چنین کاری فایده‌ی چندانی ندارد. با اینکه اتصالات چنین سیستمی با دوام و در برابر فشارهای بالا مقاوم هستند اما لوله‌های درزدار در معرض از هم پاشیدگی قرار دارند.

پایپ کالا مشخصات فنی مورد نیاز پروژه‌ها را مشاهده کرده و لیست قیمت اتصالات جوشی بنکن را به صورت آنلاین ارائه داده و از لحظه شروع خرید تا پایان پروژه همراه مشتریان خواهد بود و تجربه‌ی خرید خوبی را فراهم می‌کند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده لیست قیمت اتصالات جوشی بنکن می‌توانند به سایت پایپ کالا به آدرس www.pipekala.com مراجعه کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لوله و اتصالات لوله کشی لوله مانیسمان فردین فرمند شورای نگهبان احسان دلاویز صدور حکم قصاص نجفی میترا استاد هادی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید

ایتنا - یکی از مهم‌ترین تغییرات مورد انتظار در اپل واچ آینده اصلاح طراحی آن است، زیرا نسخه جدید دارای یک مادربرد ساخته شده از مس است که با مواد عایق پوشانده شده است.
طرفداران ساعت‌های هوشمند اپل منتظر عرضه نسل دهم این ساعت هستند که با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید و مورد انتظاری وارد بازار خواهد شد.
  نوار مغناطیسی جدید
مدل آینده قرار است دارای یک سیستم نوار مغناطیسی جدید باشد که می‌تواند به این معنی باشد که باندهای اپل واچ موجود ممکن است با طراحی جدید سازگار نباشند و بند‌های مغناطیسی می‌توانند طراحی نازک‌تر و تغییرات باند را آسان‌تر و سریع‌تر کنند.
  باتری بزرگتر
یکی از مهم‌ترین تغییرات مورد انتظار در اپل واچ آینده اصلاح طراحی آن است، زیرا نسخه جدید دارای یک مادربرد ساخته شده از مس است که با مواد عایق پوشانده شده است.

یک مادربرد کوچک‌تر احتمالاً فضای بیشتری را برای باتری بزرگ‌تر و همچنین سایر اجزای داخلی فراهم می‌کند.

    فناوری نمایشگر پیشرفته
مدل بعدی اپل واچ با امکان معرفی صفحه نمایش 2.1 اینچی "microLED" جدید نیز شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه فناوری نمایشگر و رنگ‌های زنده خواهد بود.

اطلاعات افشا شده نشان می‌دهد که اپل ممکن است اندازه‌های مختلف نمایشگر را در نظر بگیرد و بدنه ساعت را با حاشیه‌های نازک‌تر دوباره طراحی کند.
  فشار خون را کنترل کنید
جدای از بحث زیبایی شناسی، نشت اطلاعات نشان می‌دهد که اپل واچ آینده تعداد زیادی ویژگی‌های سلامتی جدید را به همراه خواهد داشت، که ممکن است شامل ویژگی مورد انتظار سنجش فشار خون باشد که اولین در نوع است.

در صورت فشار خون بالا، اپل واچ توصیه می‌کند که با پزشک مشورت کنید یا از یک دستگاه فشارسنج سنتی برای بدست آوردن خوانش های دقیق استفاده کنید و ثبت علل احتمالی را تشویق می‌کند.

    تشخیص آپنه خواب
اپل واچ احتمالا یکی دیگر از ویژگی‌های سلامتی را نیز ارائه می‌کند که تشخیص آپنه خواب است، طبق اطلاعات فاش شده که نشان می‌دهد این ساعت الگوهای خواب و تنفس کاربران را برای ارزیابی احتمال آپنه خواب تجزیه و تحلیل می‌کند و به آنها توصیه می‌کند در صورت نیاز به مشاوره پزشکی مراجعه کنند. لازم است.

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • اطلاعیه قطع آب در شهر لیکک