Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الله شهبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح باغ های آلبالو در استان همدان یک هزار و ۳۰۴ هکتار است که از این میزان، یک هزار و ۱۲۳هکتار باغ های بارور  است.

وی ارقام کشت شده این محصول را؛ محلی و مجاری ذکر کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه درخت آلبالو سازگاری مناسبی با شرایط مناطق سردسیری و معتدل دارد در بیشتر مناطق سطح استان همدان کشت و توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی با اشاره به مزایای مصرف آلبالو اظهار داشت: این محصول خواص فراوانی دارد و به عنوان تازه خوری، تهیه مربا، انواع شربت، شیرینی پزی و مارمالاد قابلیت استفاده دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: ترویج و توسعه نهال‌های گواهی دار از برنامه های این سازمان است و سه نهالستان برای توزیع نهال میوه در بین کشاورزان  و باغداران وجود دارد.

شهبازی میزان تولیدات باغی این استان را  ۶۵۰ هزار تن در سال ذکر کرد و افزود: همدان رتبه ۱۳ را در کشور در تولید محصولات باغی دارد.

استان همدان یک هزار و ۹۵۰ هکتار وسعت دارد که ۴۶ درصد آن منابع طبیعی ، ۳۳ درصد اراضی زراعی ، ۳.۷ درصد باغ ها و حدود ۱۳.۱ درصد آن نیز آیش است. 

همچنین استان همدان در بخش کشاورزی ۱۱۷ هزار بهره بردار دارد که با داشتن ۲۶ درصد اشتغال استان، ۲۹ درصد ارزش افزوده ، سالانه حدود ۴.۵۵ میلیون تن محصول کشاورزی را تولید می کند. 

۷۵۲۳/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان برداشت محصول کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان

علی موسی خانی گفت: امسال محصول کلزا در استان هرکیلوگرم ۳۵ هزار تومان، تضمینی خریداری می‌شود.

موسی خانی ادامه داد: چهار کارخانه روغن کشی در سطح استان متولی خرید دانه روغنی کلزا و تعاون روستایی گلستان نیز مباشر خرید آن است.

وی افزود: امسال در ۴۸ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان کلزا کشت شده است.

موسی خانی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۷ هزار تُن کلزا در استان برداشت شده بود و امسال پیش بینی می‌شود تا ۱۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی توصیه کرد: کشاورزان در برداشت عجله نکنند چرا که هنگام برداشت، رطوبت استاندارد کلزا باید حدود ۱۰ درصد و مواد خارجی آن ۲ درصد باشد.

کلزا محصولی است که از دانه آن روغنی مفید و گیاهی به دست می‌آید و از کنجاله آن برای خوراک دام استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • رخداد بارش های موثر در چهار ماه اخیر در استان همدان
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین سال جاری
  • ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • ۳ محصول فناورانه رونمایی شد
  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • انتخابات ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر