Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «کالاخبر»؛ حامد سلطانی‌نژاد در این نشست ضمن خوشامدگویی به رئیس کمیسیون اوراق بهادار عراق و هیات همراه به پتانسیل‌های بالای ایران و بورس‌کالا در زمینه توسعه تجارت با عراق اشاره کرد و گفت: بورس‌کالای ایران طی چند سال اخیر بررسی‌های زیادی در زمینه توسعه تجارت با عراق انجام داده است که در این حوزه مواردی همچون تسویه وجوه، استمرار معامله و تحویل و استاندارد کالاها از اصلی‌ترین مشکلات تجار عراقی شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بورس‌کالای ایران افزود: ما معتقدیم که از طریق بورس‌های کالا می‌توان مشکلات را مرتفع کرد و به تجار و خریداران عراقی که مشتری محصولات ایرانی هستند این اطمینان داده شود که به‌دلیل وجود اتاق تسویه و پایاپای و همچنین تحویل پول و کالا به شکل تضمین شده در بورس‌کالا، دیگر مشکلات گذشته را در تجارت با ایران نخواهند داشت. وی اظهار کرد: البته ما به‌دنبال ارتباط یکطرفه و تنها صادرات کالاهای ایرانی به عراق نیستیم، بلکه واردات محصولات مورد نیاز ایران نیز می‌تواند در بستر بورس‌کالا انجام شود تا دادوستد به شکل شفاف و نظام‌مند رقم بخورد. در ادامه علاءعبدالحسین الساعدی رئیس کمیسیون اوراق بهادار عراق ضمن تشکر از میزبانی بورس‌کالای ایران برای برگزاری این نشست گفت: ما در بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲ تحت فشار برخی تحریم‌ها بودیم و در این بازه زمانی نتوانستیم بازار سرمایه فعالی داشته باشیم اما از این زمان به بعد در تلاش هستیم تا کمیسیون اوراق بهادار و بازار سهام عراق را با تقویت زیرساخت‌ها و تغییر برخی قوانین متحول کنیم. الساعدی افزود: در ادامه این تحول ما مشتاق ارتباط با بورس‌کالای ایران هستیم تا از تجربیات این بورس در زمینه تجارت کالاها بهره ببریم. در این میان در شرایطی که تجار عراقی با تجار و تولیدکنندگان ایرانی در ارتباط هستند باید تلاش کنیم تا تجار عراقی با سازوکار بورس‌کالای ایران و مزایای معامله از این مسیر آشنا شوند.

وی اظهار کرد: همان‌طور که ذکر شد استانداردسازی محصولات و تحویل وجه و کالا، استمرار عرضه‌ها و هزینه به مراتب کمتر معامله در بورس به نسبت معامله آزادانه حتما برای تجار عراقی جذاب خواهد بود که در این حوزه و برای راه‌اندازی بورس‌کالای مشترک به‌زودی دیدگاه نهادهای بالادستی تصمیم‌گیر عراق را جویا خواهیم شد. در ادامه این دیدار، چالش‌های موجود بر سر راه تجارت بین ایران و عراق مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

سردار جلیل موقوفه ئی با بیان اینکه محور این طرح نظارت و پایش انبار‌ها و محل‌های دپوی کالا ها بود گفت : کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی و رابطان این پلیس در زمان ۷۲ ساعته‌ی اجرای طرح ، با استفاده از ظرفیت‌های منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی، با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

وی افزود : در این بازرسی ها که در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه، ابزار آلات صنعتی، انواع لوازم آرایشی بهداشتی، انواع سوخت موتورسیکلت سنگین، لوازم یدکی خودرو انجام شد کالاهای قاچاقی به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه ۹ نفر دستگیر و و ۴ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد 

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟