Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:32:57 GMT

ثبت چهار خانه تاریخی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۵۲۰۶

ثبت چهار خانه تاریخی

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌های جداگانه به سه استاندار، مراتب ثبت چهار اثر فرهنگی‌تاریخی را به آن‌ها ابلاغ کرد.

 علی اصغر مونسان، در نامه های جداگانه به علیرضا آشناگر استاندار سمنان، سید موسی خادمی استاندار لرستان و عباس رضایی استاندار اصفهان، مراتب ثبت چهار اثر فرهنگی‌تاریخی را در این سه استان به آن‌ها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام میراث آریا، در یکی از نامه‌های  علی‌اصغر مونسان خطاب به علیرضا آشناگر استاندار سمنان آمده است:

در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی "عمارت امیر اعظم"  واقع در استان سمنان، شهرستان شاهرود، بخش مرکزی، شهر شاهرود، میدان آزادی، میدان سرچشمه، مقابل فروشگاه صنایع دستی که پس از طی تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده، ابلاغ می‌گردد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت وبازسازی اثر صرفا با تأیید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید.

همچنین در دیگر نامه های  مونسان به استانداران سمنان، لرستان و اصفهان، مراتب ثبت ۳ اثر دیگر به شرح زیر به آن ها ابلاغ شده است:

خانه عزیزی واقع در استان سمنان، شهرستان سرخه، شهر سرخه، خیابان شهید ادهم، خیابان شهید اسلامی، پلاک ۴۳، خانه جوادی واقع در استان لرستان، شهر خرم آباد، خیابان حافظ، کوچه کاکاوندها،  خانه شریعتی واقع در استان اصفهان، شهرستان نجف آباد، خیابان امام غربی، کوچه شهید احمد منتظری، پلاک ۵۱ 

مراتب ثبت ۹ اثر فرهنگی‌تاریخی به استاندار فارس ابلاغ شد

به گزارش میراث آریا، در یکی از نامه های  علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به عنایت الله رحیمی استاندار فارس آمده است:

در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی «حمام آقا باباخانی»  واقع در استان فارس، شهرستان شیراز، بخش مرکزی، شهر شیراز، خیابان کریمخان زند، کوچه ۲۵/۱ جبهه شمالی سرای مشیر، ابتدای کوچه قهر و آشتی که پس از طی تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده، ابلاغ می‌گردد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت وبازسازی اثر صرفا با تأیید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید.

همچنین در دیگر نامه های  مونسان به استاندار فارس، مراتب ثبت ۸ اثر دیگر به شرح زیر به او ابلاغ شده است:

جداره شهری سردر گاراژ فردوسی،  واقع در استان فارس، شهرستان شیراز، بخش مرکزی، شهر شیراز، دورازه اصفهان، روبه روی هتل شمس،  

تمب پیر میر حسنی، واقع در استان فارس، شهرستان لامرد، بخش مرکزی، دهستان حومه، یک کیلومتری غرب روستای میرحسنی، کلات سرخو، واقع در استان فارس، شهرستان لامرد، بخش علامرودشت، دهستان علامرودشت، ۲ کیلومتری تنگه جنوبی روستای کمالی، خانه سبزه زار و روزی طلب، واقع در استان فارس، شهرستان شیراز، بخش مرکزی، شهر شیراز، بلوار سیبویه، کوچه بهار ایران، پشت مسجد حاج رضا، پلاک ۳، خانه فرشادی، واقع در استان فارس، شهرستان لارستان، بخش مرکزی، شهر لار، خیابان آیت الله خامنه ای، کوچه فرشادی، (شهید محبی) پلاک ۶، چایخانه مهرگان، واقع در استان فارس، شهرستان شیراز، بخش مرکزی، شهر شیراز، خیابان ۲۲ بهمن، روبروی خانه محتشم، جنب دیوانخانه، بقایای قلعه مهنشایی، واقع در استان فارس، شهرستان لامرد، بخش علامرودشت، دهستان خیر گو، ۱/۵ کیلومتری تنگه جنوبی روستای روگیر تاج امیری، محوطه سنگ نگاره های تنگ کوهی، واقع در استان فارس، شهرستان لامرد، بخش اشکنان، دهستان اشکنان، ۴ کیلومتری شمال روستای پهرزکه.  

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای قرار می‌دهد.

در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به گروهی از غیرنظامیان فلسطینی نزدیک منطقه «وادی غزه» واقع در شمال اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه ۳ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به خانه‌ای در اردوگاه «الجدید» واقع در منطقه النصیرات نوار غزه ۲ فلسطینی را به شهادت رساند و شمار دیگری را نیز زخمی کرد.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه مسکونی در شرق اردوگاه «البریج» واقع در مرکز نوار غزه نیز شهادت یک فلسطینی و زخمی‌شدن چند تن دیگر را در پی داشت.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شهرک «النصر» واقع در شمال شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه چند فلسطینی به شهادت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این منطقه‌های شرقی شهر غزه نیز شاهد حمله‌های توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی بود.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌ای در اطراف چادرهای آوارگان در منطقه «المواصی» واقع در غرب شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

مرکز شهرک «خزاعه» واقع در شرق خان‌یونس نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

کد خبر 6090238

دیگر خبرها

  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید نوار غزه
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته