Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا عابدینی عصر چهارشنبه در نشست اعضای شورای علمی جشنواره تبلیغی لقمان حکیم، اظهار داشت: نگاه قرآنی در زمینه تبلیغ را باید مورد توجه قرار داد و سوژه‌ها، مدل‌ها، قالب‌ها و محتوای تبلیغی را می‌توان از قرآن کریم دریافت و استفاده کنیم.

وی بیان داشت: حضرت عیسی(ع) وقتی دید جمعیت مؤمنان بهشت زیاد شد؛ اما رفتار مردم مؤمنانه نیست، برای این امر تدبیری اندیشید و برخی‌ها را در کنار خود جمع کرد تا دین‌داری را از او به صورت عملی بیاموزند در حالی که آن حضرت می‌توانست با سخن نیز آن مطالب را بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای علمی جشنواره لقمان حکیم، ادامه داد: عده‌ای از یاران در کنار حضرت عیسی(ع) زندگی کردند تا دین‌داری را از آن حضرت فرا بگیرند و پس از آن به عنوان هسته‌های دین‌داری در مناطق مختلف مستقر شدند تا مردم دیگر نیز دین‌داری را از آنها بیاموزند.

وی با بیان اینکه تبلیغ در بُعد شفاهی خوب است اما مبلغ نباید به این امر اکتفا کند و تنها رابطه گفتاری کافی به نظر نمی‌رسد، گفت: ما حرف خوب کم نداریم و در عین حالی که باید جریان سازی در محتوا باشد باید نحوه ارتباطات نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: محتواها گاهی خوب است و هنرمندانه نیز القا می‌شود اما وقتی وجود انسان در کنار محتواها باشد در این صورت دارای تأثیرگذاری بیشتری است.

روش‌های تبلیغی باید مورد بازنگری قرار گیرد

وی افزود: در کنار محتوای تبلیغی که تولید می‌شود، روش‌های تبلیغی نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد و در بحث ارزیابی در نظام تبلیغ باید نگاه جامعی داشته باشیم که نحوه ارتباطات نیز یکی از مسائل مهم در این زمینه است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قالب محتواهای تبلیغی نباید جدا از رفتار باشد، افزود: باید روشی در پیش گرفته شود که محتوا و رفتار؛ ارتباط تنگاتنگی با هم داشته باشند و با هم دیده شوند.

وی تأکید کرد: تمام بیان قرآن کریم به تعبیر علامه طباطبایی مصداقی بوده و ما بیان مفهومی نداریم و قرآن کریم مفاهیم را با مصادیق مشخص آورده است.

حجت الاسلام عابدینی ابراز داشت: مبلغ باید به گونه‌ای رفتار کند که مردم در دوراهی‌ها با الگوگیری از آن مبلغ، راه را انتخاب کنند و صرفاً بیان یک موضوع کافی نیست و این نگاه در واقع حلقه مفقوده عرصه تبلیغ است.

وی بیان داشت: ما محتوا و قالب‌های تبلیغی خوب، کم نداریم اما رفتار و ارتباطات با مردم در عمل کم رنگ است که باید تقویت شود.

عضو شورای علمی جشنواره لقمان حکیم با تأکید بر اینکه در تبلیغ باید نگاه اجتماعی و تشکیلاتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: تبلیغ باید جریان‌ساز باشد که در این صورت تأثیرگذاری در بین مردم بیشتر خواهد بود.

کد خبر 4681825

منبع: مهر

کلیدواژه: قم حوزه علمیه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح طرح برق آبی اومااویا در سریلانکا اظهار کرد: تمامی مسئولین سریلانکایی حاضر، ما آمادگی داریم در طرح‌های بزرگ این کشور با صدور خدمات فنی مهندسی خودمان حاضر باشیم و در پیشرفت کشور شما مشارکت کنیم. ما با کشور‌های آسیایی و مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط با سریلانکا از جمله ارتباط با کشور‌های همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده خوبی را برای هر دو کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: به همه صاحبان مذاهب و ادعیان و تمامی زنان و مردان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکا به خداوند که منشا همه قدرت‌ها است و با اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خود راه پیشرفت را طی کنید.

رئیسی افزود: نظام سلطه به ما القا می‌کند که بدون دانش و مشارکت آن‌ها نمی‌توانیم، این حرف القای استکباری بوده و از نظر ما مردود است.

وی تاکید کرد: از وزیر نیرو و شرکت‌های فعال در این پروژه و از متخصصین و دانشمندان و کارگران و ایرانی و همچنین همه دست اندرکاران سریلانکایی کمال تشکر و سپاس را دارم.

رئیس جمهور در انتها گفت: آن چه برای من و همکاران ما اهمیت دارد آن است که گامی بزرگ برای راحتی و امنیت مردم سریلانکا برقرار شده و بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال ما است. زنده باد ایران زنده باد سریلانکا.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری