Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@23:24:31 GMT

دستگیری ۵ متهم پولشویی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۷۲۴۱

دستگیری ۵ متهم پولشویی در آذربایجان شرقی

سرهنگ صابر عباس زاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: در بازجویی‌های پلیس و تحقیقات مشخص شد، شگرد متهمان، شناسایی حساب‌های راکد یا توفیقی با مبالغ بالا بود که با صدور مدارک و اسناد جعلی و دریافت وکالت نامه از دفاتر اسناد رسمی وارد حساب‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی می‌شدند و اقدام به برداشت می‌کردند.

وی افزود: این متهمان همچنین با جعل کارت ملی به نام صاحب حساب و مسدودی شماره تلفن همراه با کارت ملی و عدم ارسال پیامک به صاحب حساب اصلی قصد و نیت خود را عملی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه متهمین دارای سوابق کیفری از جمله مواد مخدر، سرقت، کلاهبرداری، فروش مال غیر بودند افزود:سوابق متهمین بیشتر در جغرافیای شهر‌های مرند، بناب، میاندوآب و نیز استان‌های تهران و خوزستان بوده است.

رییس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی ارزش مالی پرونده رسیدگی شده را تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: دو نفر از متهمان این پرونده زن و سه نفر مرد هستند.

وی واگذار نکردن مدارک شناسایی مانند کارت ملی به افراد غیر، اطمینان دفاتر اسناد رسمی از اصالت مدارک، دقت در قبولی اسناد درشعب بانک‌ها به ویژه در جابجایی مبالغ کلان، فعال کردن سامانه دریافت پیامک توسط صاحبان حساب و استفاده از رمز یک بار مصرف را از راه‌های پیشگیری این نوع جرائم عنوان کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پلیس آگاهی پولشویی کلاهبردار آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم

فرمانده انتظامی بم  گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی در پی دریافت خبری مبنی بر فروش غیرمجاز سوخت، با اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و وی را در نزدیکی یک پمپ بنزین دستگیر کردند.

 سرهنگ عزت الله عبدلی افزود: ماموران هنگام بازرسی خودروی این متهم ۳۲ عدد کارت سوخت نیز کشف و متوجه شدند یک پمپ نیز در جعبه این خودرو برای انتقال سوخت قاچاق به درون مشک تعبیه شده است.

 بگفته وی متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • دستگیری قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد