Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابراهیمی پور اصحاب رسانه را حلقه ارتباط میان جامعه و نهاد امام جمعه دانست و گفت: مجموعه مدیران باید از ظرفیت رسانه ها در زمینه های مختلف استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» شامگاه (چهارشنبه 9 مرداد) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، با اشاره به اهمیت رسالت کار خبرنگاری اظهار کرد: مجموعه مدیران باید از این ظرفیت در زمینه های مختلف استفاده کنند چرا که نقطه نظرات اصحاب رسانه برای ما بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه آبادان اصحاب رسانه را حلقه ارتباط میان جامعه و نهاد امام جمعه دانست و افزود: رسانه ها نه تنها می توانند میان امام جمعه و جامعه ارتباط برقرار کنند بلکه می تواند ارتباطی میان جامعه و سایر مسئولان به وجود آورند و فرصت بسیار بزرگی هستند که باید از این ظرفیت بهره مند شویم اما متاسفانه از این قشر زحمتکش به خوبی استفاده نمی شود.

 

وی با بیان اینکه 40 سال است خبرنگاران پا به پای نهاد امامت جمعه فعالیت می کنند گفت: برخی از خبرنگاران همیشه همراه ما بودند، مسائل و مشکلات را رصد می کنند و در مرصاد و کمینگاه هستند و همیشه بدون چشم داشت و توقعی خبرها را پوشش می دهند، تمامی نقطه نظرات پیرامون آغاز گام دوم از نماز جمعه و بهره برداری مناسب از این تریبون را دریافت و به نتایج خوبی دست پیدا کردیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور اضافه کرد: خبرنگاران با توجه به ارتباطشان با بدنه جامعه و مدیران و تحلیل هایی که ارائه می کنند به مثابه کارشناسان زبردستی هستند که می توان از نظرات آنان به نحو مطلوبی در انجام امور گوناگون بهره کافی و مناسب را برد.

 

وی رونق تولید به عنوان شعار سال و گام دوم انقلاب را دو رویکرد مهم محور این گفتمان دانست و خاطر نشان کرد: دولت باید به تمام معنا به منطقه آزادی که پنجره امیدی بر روی مردم باز کرده است نگاه و توجه ویژه ای داشته باشد اما اکنون به گونه ای شده که گمرک و بندر ما تعطیل است، ثبت سفارش کالا صورت نمی گیرد و ته لنجی ها به بهانه های مختلف در حال تعطیل شدن هستند.

 

وی با بیان اینکه باید با کسانی که قاچاق و جاسوسی می کنند به شدت برخورد شود ادامه داد: عده ای که امرار معاششان از طریق ته لنجی است اگر همه راه ها را بروی آنان ببندند اذیت می شوند، به این قشر از جامعه باید کمک کرد.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه در بحث رونق تولید ما مشکل بیکاری را داریم عنوان کرد: لازم است گاهی در موضع گیری هایی که از طریق نهاد امامت جمعه صورت می گیرد خبرنگاران نیز کمک کنند تا جامعه به مطالبه کلی در سطح استان و کشور تبدیل شود چرا که این امر باعث می شود دولت نسبت به این موضوع عکس العمل نشان دهد.

 

وی ابراز کرد: در مسئله ارائه آبزیان حرام گوشت مسائلی را مطرح کردم و برخی از خبرنگاران به خوبی این موضوع را منعکس کردند که از تهران برای حل آن به این منطقه آمدند و مشکل شد؛ تلاش خبرنگاران برای کسب اطلاعات جامع، درست و از مبادی اصلی جهت به دست آوردن اخبار صحیح اعم از مسائل شهری و کشوری و اطلاع رسانی به مردم بسیار قابل تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی شهر باید ارتباطاتشان را با خبرنگاران بیشتر کرده و با در اختیار قرار دادن اطلاعات درست و کافی به خبرنگاران، در انعکاس و انتشار درست مسائل به مردم کمک کنند، اذعان داشت: مدیران باید خبرنگاران را امین خود بدانند و این اطمینان را داشته باشند که اهالی رسانه کسانی هستند که می توانند نقش موثری در تزریق امید به جامعه و کمک به رفع معضلات و مشکلات جامعه داشته باشند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور رسانه ها را چشمان تیزبین مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان دانست و گفت: اصحاب رسانه مشکلات و مسائل را به درستی می بینند و به درستی به مدیران شهری اطلاع می دهند و حتی عمده خبرنگاران با وجود اینکه به درستی حمایت نمی شوند اما خودشان تلاش می کنند و کارهایشان را به انجام می رسانند و این کارشان بسیار ارزشمند است.

 

وی خاطر نشان کرد: جای تاسف بسیار است که مدیران دستگاه های مختلف شهری از ظرفیت بزرگ و قوی رسانه ها بهره برداری درست و مناسبی نمی کنند اما در تلاش هستیم تا پا به پای خبرنگاران در مسائل مختلف پیش رویم و موارد مختلف را رصد و پیگیری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه تلاشمان استمرار نشست های هم اندیشی و دریافت نقطه نظرات اصحاب رسانه برای رسیدن به نتایج خوب و مثبت در امور مختلف است، افزود: نقش اثرگذاری که رسانه ها در انعکاس خبرها و فراگیر کردن مطالب دارند، مجموعه مدیران مشمول آن مطلب را وادار به پاسخگویی می کند و این رسالت بزرگی است که نباید نادیده گرفته شود.

 

امام جمعه آبادان به دوگانگی کارکرد رسانه ها اشاره کرد و گفت: البته گاهی دوگانگی هایی در کارکرد خبرنگاران وجود دارد که چندان زیبا و خوشایند نیست، به طور مثال وقتی خبرنگاری مطلبی را می نویسد خبرنگاری دیگر با اظهار نظر و نوشتن برخی مطالب مخالف، در واقع در تخریب خبرنگار گام برمی دارد و این اشتباه بزرگی است که جامعه رسانه ای باید به آن توجه خاصی داشته و از آن پرهیز کند، با حذف خبرنگار هیچ کاری پیش نمی رود.

 

وی به حمایت برخی رسانه ها از فرد یا گروه خاص تصریح کرد: متاسفانه برخی از اهالی رسانه ها در این مسیر گام برداشته اند و این با کارکرد رسانه ای که رسالتی عمومی است و تعهد اخلاقی به شهر و مردمانش است، مغایرت دارد، خبرنگاران باید بتوانند با کارکردهای خبری خود در راستای رفع مشکلات شهری و موارد این چنینی کمک رسان باشند.

 

گفتنی است در این نشست مقرر شد تا از این پس نشست های مختلف و مرتبطی میان نهاد امامت جمعه و اهالی رسانه برگزار و در هر نشست ۵ تا ۱۰ مشکل و یا معضل اولویت دار شهری مطرح و پیرامون آنها بحث و تبادل نظر انجام و راهکارهای عملی برون رفت از آنها نیز ارائه شود.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت روزنامه روزنامه ها خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل غنی سازی اوقات فراغت مجلس آذربایجان غربی خبرگزاری شبستان نقطه نظرات گام دوم انقلاب امام جمعه آبادان رونق تولید منطقه آزاد اروند شعار سال خبرنگاران و اصحاب رسانه نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید علی ترابی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان ضمن تبریک هفته معلم  گفت:  طرح احداث سالن چند منظوره ورزشی روستای سنگان از محل اعتبارات سفر مقام عالی استان بوده که برای اجرای آن در مجموع ۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

وی افزود: بزودی این پروژه با حضور مردم و مسئولان و ورزشکاران کلنگ زنی و عملیات اجرایی  آن شروع خواهد شد.

ترابی کلنگ‌زنی گاز رسانی روستاهای ذمه و آلکاباد و جشن پایانی آن با اتمام این دو روستا ، پیگیری تسریع در عملیات تصفیه خانه فاضلاب شهری،  احداث ۵۵ کلاس درسی در شهرستان، اجرای طرح های عمران شهری شهرداری ها، موفقیت طرح های مخابرات در سطح استان ،اتمام طرح های راهداری با پایان راه روستاهای مندان و پولیه، اجرای طرح های تامین آب شرب روستاها ، برگزاری باشکوه  جشنواره گیلاس را برخی از اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا و پیگیری عنوان کرد.

وی همچنین با قدردانی از زحمات مدیر و مجموعه کارکنان و معلمان شهرستان در امر تعلیم و تربیت و نیز تشکر از تلاش اصحاب رسانه اظهار امید واری کرد با تعامل و همدلی مردم و مسئولان شهرستان گام های مثمر ثمر و اساسی در جهت توسعه شهرستان برداشته شود.

 

دیگر خبرها

  • درخواست از امام جمعه تبریز برای یحیی گل‌محمدی
  • تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه آغاز شد
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • حضور مشروط رسانه برای بازی نساجی و پرسپولیس
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است