Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:49:15 GMT

سیره عملی امام علی(ع) را در جامعه ترویج و توسعه دهیم

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۸۶۹۴

سیره عملی امام علی(ع) را در جامعه ترویج و توسعه دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در نشست شورای استانی بنیاد بین‌المللی غدیر نمایندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: ایام نورانی و با برکت دهه ولایت و امات فرصت بسیار ارزشمندی است تا بتوانیم با هم افزایی بین بخش های مختلف تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در این دهه باید بتوانیم آموزه های علوی و سیره عملی امیرالمومنین(ع) را ترویج و توسعه و تعمیق ببخشیم، بیان کرد: همه ارکان در این زمینه مسئولیت دارند و باید تلاش کرد با هم افزایی این مسئولیت را محقق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با ایجاد بنیاد بین المللی غدیر سیاست های کلان در این حوزه تعیین شده است، بیان داشت: تلاش می شود بر اساس این سیاست ها برنامه های این ایام با بهترین نحو و با بسیج امکانات همه دستگاه ها برگزار شود.

معتمدیان با بیان اینکه یکی از سیاست ها ترویج برنامه ها و فعالیت ها و مردمی سازی این برنامه ها، عنوان داشت: در همین راستا نیاز است تا کمیته ای برای ایجاد هماهنگی برنامه های دهه ولایت و امامت تشکیل و مبنایی برای اجرایی کردن برنامه های این دهه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه از فعالیت ۶۱۶ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان خبر داد و گفت: بخشی از برنامه های پیش بینی شده در دهه دلایت و امامت با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

ناصر نبی زاده اضافه کرد: بر نامه های این نهاد طی دهه ولایت و امامت در چند حوزه هنری، تبیینی و بصیرت افزایی پیش بینی شده است.

وی، برگزاری طرح تکریم یاوران ولایت، برگزاری نشست‌های چهره به چهره تبیین ابعاد غدیر، برگزاری نمایشگاه‌های ویژه کتاب در مساجد، جشن‌های ولایت در مساجد و برگزاری مراسم شبی با قرآن را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این دهه برشمرد.

کد خبر 4681939

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی واقعه غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواری سلماسی‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مردم ولایت‌مدار سلماس دیشب و امروز با حضور در مساجد و تکایا و برپایی دسته‌جات عزاداری در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عزاداری و به یاد مظلومیت رئیس مذهب جعفری و در غم شهادتش سوگواری کردند.   خطیبان مساجد نیز در آیین‌های مختلف در خصوص سیره و زندگانی امام صادق (ع) سخنرانی کردند و مداحان در سوگ آن حضرت به مرثیه‌سرایی پرداختند.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • سوگواری سلماسی‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان