Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر فتحی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتبار طرح های کشاورزی آماده افتتاح در استان ابراز داشت: همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی که وزیر جهاد کشاورزی نیز وی را همراهی می کند ۱۲۵ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این طرح ها در بخش کشاورزی، زیربخش های آب و خاک اعم از آبیاری تحت فشار و شبکه های آبیاری، دام و طیور و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی و منابع طبیعی و آبخیزداری به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی و منابع مردمی تامین شده است.

فتحی همچنین با اشاره به طول شبکه های آبیاری رودخانه های مرزی استان اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان ۴ طرح مهم ۷ هزار و ۶۵۰ هکتاری شبکه های آبیاری در شهرستان های خداآفرین و جلفا به بهره برداری می رسد که مجموع شبکه های آبیاری از محل رودخانه های مرزی در طول ۴ سال به ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جمع بندی مطالبات حوزه کشاورزی به استاندار آذربایجان شرقی ارائه شده است، تصریح کرد: عمده پیشنهادی که به هیات دولت داریم این است که فاز دوم اعتبارات صندوق توسعه ملی از محل رودخانه های مرزی برقرار شود که بتوانیم شبکه های آبیاری و سیستم های نوین آبیاری حداقل ۲۰ هزار هکتار از اراضی موجود دیمی در حاشیه رودخانه های ارس را اجرایی کنیم.

کد خبر 4681914

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس جمهور اسلامی ایران کشاورزی سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری

غلامرضا ذاکری اظهار داشت: از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی استان تاکنون ۷۰ هزار هکتار از این اراضی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری هستند.

وی با اشاره به تجهیز زار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری در سال گذشته، افزود: امسال هم عملیات تجهیز دو هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به این سیستم‌های در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

ذاکری اضافه کرد: با اجرای آبیاری بارانی عملکرد تولید ۴۰ درصد و با آبیاری قطره‌ای ۹۰ درصدی عملکرد تولید افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • سیل وحشتناک در شبستر آذربایجان شرقی‌ + فیلم
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری